Filmovi s potpisom režisera Denisa Villeneuvea imaju dobitan spoj napetosti, polagane izgradnje priče te psihološki profiliranih likova koji se dugo pamte
Futuristička saga 'Dina' prvo je na što će svatko pomisliti pri spomenu imena režisera Denisa Villeneuvea. No, ovaj kino hit u dva dijela nije jedini vrijedan pozornosti kada je riječ o umijeću proslavljenog Kanađanina.
Ako se pitate čemu uopće prisjećanje na kinematografiju ovog režisera, gotovo godinu dana nakon što se drugi dio 'Dine' gledao u kinima, razlog je u počasti koju je Villeneuve dobio proteklog tjedna, a koja nas je potaknula da se podsjetimo njegovih drugih remek djela vrijednih pozornosti.
Naime, 57-godišnjak je proglašen vitezom Reda umjetnosti i književnosti, odličjem kojim se nagrađuje 'njegov golemi talent, njegovu karijeru i njegova djela koja pridonose utjecaju talenata francuskog govornog filma diljem svijeta.'
Među brojnim značajnim dijelima, u kojima će posebno uživati upravo mnogobrojni fanovi 'Dine', spektakla sa Zendayom i Timothéejem Chalametom, nalaze se još nekoliko pravih filmskih bisera.
'Naša majka' (2010.)
Ova ratna drama s elementima detektivskog filma izvorno se zove 'Incendies', baš kao i istoimena knjiga prema kojoj je adaptiran, a koju potpisuje Wajdi Mouawas.
Prikazuje sudbinu obitelji uvučene u građanski rat u neimenovanoj zemlji, čija slomljena srca podsjećaju na Libanon. Nakon smrti njihove majke, blizanci Jeanne i Simon Marwan pozvani su od strane njezine bivše odvjetnice koja im predaje dvije omotnice. Majčina oporuka sadrži dva zadatka: Jeanne mora pronaći oca, za kojeg su mislili da je davno nestao, dok Simon mora pronaći brata čije postojanje nisu znali.
Simon odbija potragu za svojim podrijetlom, dok Jeanne prihvaća izazov. Na dugom i prijetećem putovanju u zemlju svojih predaka, ona se suočava s brojnim pričama: vlastitom, obiteljskom, ali i onom koja se uči u školskim udžbenicima. Ovo epsko i snažno putovanje vodi gledatelja kroz povijest i identitet jedne obitelji, dok otkriva bolne tajne prošlosti.
Film 'Naša majka' osvojio je brojne nominacije (César, BAFTA i Oscar) te nagrade, uključujući nagradu za najbolji film na francuskom jeziku na Lumières de la presse française 2012. godine, kao i nagradu za najbolju glumicu koja je pripala Lubni Azabal.
Na portalu IMDb ocijenjen je s 8,3, dok mu korisnici na Rotten Tomatoes daju visokih 91%.
'Zatočene' (2013.)
Tri godine nakon velikog uspjeha ove drame, Villenueve sve je oduševio trilerom 'Zatočene'. Njegovo peto dugometražno ostvarenje radnom je smješteno na američki Zapad, u specifičnu, tešku atmosferu Dana zahvalnosti.
Kada dvije djevojčice nestanu uoči blagdana, otac jedne od njih kreće u potragu za krivcem. Uvjeren da je prvi osumnjičenik kojeg su istražitelji priveli, ali kasnije oslobodili, pravi krivac. Iako se film 'Zatočene' razlikuje od prethodnih Villeneuveovih radova, i u njemu se istražuju mnoge slične teme, poput fanatizma, nasilja i krivnje.
Još jedna novost za Villeneuvea bio je ogroman budžet filma, koji mu je omogućio suradnju s poznatim glumcima kao što su Hugh Jackmana, Jake Gyllenhaal i Viola Davis. Unatoč mješovitim kritikama, Villeneuveov prvi holivudski izlet pokazao se uspješnim, a nekoliko godina kasnije odlučio je ponovno okušati sreću u Hollywoodu.
Na portalu IMDb ocijenjen je s 8,2, dok mu korisnici na Rotten Tomatoes daju 87%.
'Neprijatelj' (2013.)
Nekoliko mjeseci kasnije izašao je još jedan vrhunski film kao plod suradnje Villeneuvea i Gyllenhaala, koji je u drami 'Neprijatelj' u ulozi sveučilišnog profesora suočenog s depresivnim poremećajem.
Pokušavajući se opustiti gledanjem filma, profesor otkriva da glavni glumac izgleda identično njemu. Ova slučajna spoznaja prerasta u opsesiju – profesor kreće u potragu za svojim misterioznim dvojnikom, koji se čini kao da dolazi iz dubine njegova podsvjesnog uma.
Film je slobodna adaptacija djela portugalskog nobelovca Joséa Saramaga, objavljenog pod nazivom 'Drugi kao ja' iz 2005. godine.
'Ova napeta priča igra se s našim osjećajima i percepcijama, vodeći nas na enigmatično putovanje koje je istodobno zastrašujuće i fascinantno, pružajući još jedan uvid u jedinstveni svijet Denisa Villeneuvea', opisuje film Vogue.
Ovaj film najslabije je ocijenjen, no i dalje nosi solidnih 6,9, odnosno 64%.
'Arrival' (2016.)
Film 'Arrival', označava prvi Villeneuveov ulazak u žanr znanstvene fantastike. Radnja prati Louise (Amy Adams), profesoricu i istraživačicu lingvistike, čiji se život potpuno mijenja nadnaravnim događajem – dolaskom dvanaest svemirskih brodova, koji s izvanzemaljcima slijeću na različite dijelove svijeta.
Dok spekulacije o njihovim namjerama rastu, američka vlada dodjeljuje zadatak Louise: odabrana je kao osoba koja je jedina sposobna s njima uspostaviti kontakt i dešifrirati njihove poruke kako bi otkrila pravi razlog njihove posjete.
Unatoč strahu i zbrci, Louise se približava tim neobičnim bićima, pokušavajući razumijeti njihov jezik i namjere.
Film je dobio pohvale kritičara i zaradio osam nominacija za Oscara 2017. godine, od kojih je osvojio nagradu za najbolji zvučni montažer, kojega potpisuje Sylvain Bellemare. Na IMDb ponosi se ocijenom 7,9, a na Rotten Tomatoes visokim postotkom od 82%.