TODD F. BROWN:

Ovo je budućnost televizije

25.10.2013 u 10:10

Bionic
Reading

Na ovogodišnjem 15 seminaru medijskih trendova SEMPL, koji se održava u slovenskom Portorožu, 28. i 29. studenoga, predavanje će održati Todd F. Brown, koji je već godinama angažiran na vodećim pozicijama u nekim od najvećih i najuspješnijih svjetskih kompanija koje se bave kreiranjem medijskog sadržaja i distribucijom. Trenutačno je jedan od čelnih ljudi društvene televizije yap.TV, zadužen za razvoj i rast kompanije. Smatra se da je televizijska industrija danas usred transformacije u 'dvosmjerni' medij u kojemu se uloga gledatelja mijenja i postaje sve aktivnija, što su neke od tema o kojima smo razgovarali s Brownom

Kakva budućnost čeka televiziju po pitanju tehnologije, distribucije i sadržaja?
Trendovi digitalne televizije su povezivanje s potrošačem, na svakom mjestu i u svako vrijeme na raspolaganju je višeekransko iskustvo koje društvu nude Facebook i Twitter.
Televiziju ćemo gledati u 4D, kao i hologramsku televiziju s brojnim ekranima po cijelom prostoru.
287503,293385,279685,261006
Hoće li program i oglasi biti prilagođeni interesima, ukusima i željama svakog gledatelja?

Iskustvo gledanja televizije poboljšavat će se u korelaciji s razvojem vizualnih inovacija. Ekrani, a samim tim i slika, bit će sve čišća. Iskustvo oduševljenja (wow experience) bit će razmjerno financijskom zalaganju svakog gledatelja.
Misao vodilja oglašavanja bit će udruživanje gledatelja i vrlo precizno ciljanje pomoću algoritama za sakupljanje podataka koji nas lociraju i prepoznaju pomoću Facebooka i Twittera koji će posredovati veliku količinu podataka u obradu. Kampanje će biti prilagođene svakom potrošaču posebno. Svaki oglas tako će biti troškovno učinkovitiji. Dani 'oglašivačkog gađanja' u nadi da će poruka doći do nekog, bliže se kraju.

Što onda očekuje sustav tradicionalne TV distribucije?

Budućnost TV distribucije već je tu. Sadržaj je dostupan na svim platformama, a prodaja digitalnih prava odvija se po pojedinačnim ekranima i različitim načinima dostave sadržaja.
Potrošači su mobilni, ali određene sadržaje još uvijek vole pratiti na većim ekranima ako imaju mogućnost za to. Vlasnici sadržaja tražit će načine za njihovo unovčenje te vrijednost linearne publike koja postaje sve manje predvidiva glede vremenskih i mobilnih pomaka. Sadržaj dakle postaje element udruživanja, dok je distribucija ovisna o izboru potrošača i njegovog načina plaćanja. To vidimo prije svega kod Netflixa, Hulua, ponuđača plativih sadržaja i 'free-to-air' TV programa.

Kako će se televizija promijeniti kako bi mogla pratiti promjene?

Najvažniji su sadržaj i platna sposobnost potrošača. To će promijeniti dijalog između ponuđača i potrošača te uvesti nove igrače u igru, kao što su telekomunikacijska društva, kabelski ponuđači, različite aplikacije koje će potrošačima na primjer omogućavati neposredno plaćanje preko PayPala.

A društvena televizija? Kakve se nove mogućnosti nude potrošačima, oglašivačima i što te promjene donose samom mediju?
Društvena televizija stara je tri godine. Pripada mainstreamu i služi kao dodatak iskustvu gledanja televizije. Twitter je pobjednik u povećavanju gledanosti i uvođenju poboljšanja. Facebook je drugi izvor u povezivanju među gledateljima i stranicama za obožavatelje te službenim izvorima. Svijet aplikacija na području društvene televizije mora se još dokazati kao funkcionalan poslovni model. Glavni igrači, kao što su Zeebox i ostali, udružuju se s distributerima i vlasnicima sadržaja kako bi povećali vrijednost u nadi da će se skratiti duga rasprava o gledanosti.
Promjena koju uvodi društvena televizija je svijest o vrijednosti sudjelovanja gledatelja 24 sata dnevno i 365 dana godišnje u sadržaju televizije. Platforma koja dozvoljava brzu povezanost oglasa s televizijskim iskustvom će prevladati. Velike postaje i distributeri pokušavaju ostati povezani s gledateljima u nadi da će doći do zarade. Još uvijek teku rasprave o tome kako i je li to uopće moguće postići.


Prema reviji Forbes idealna poduzeća budućnosti bit će sposobna uspješno udružiti sva tri elementa koja prate TV industriju - tradicionalnu distribuciju, kreiranje sadržaja te internetsku tehnologiju. Takva poduzeća neće imati utjecaj samo na tradicionalne distribucijske platforme nego će imati privilegiran pristup novonastajućim platformama. Možda i njihovom vlasništvu i kvaliteti programa. Kakvo je Vaše mišljenje u vezi s tim?

Veliki igrači u Sjedinjenim Američki Državama, kao što su Comcast i NBC, počeli su razmišljati o tome. Mislim da bismo i kod drugih globalnih igrača trebali vidjeti više slobode. Troškovi sadržaja i infrastrukture plativih distribucijskih igrača previsoki su da bi bili izloženi prijetnjama lanca ponude. Sveti gral danas je vlasništvo pretplatnika, usluga za stranke, pristupa internetu te drugih video sadržaja. Ako je potrošaču ponuđen izbor video sadržaja na troškovno učinkovit način, bit će manje vjerojatno da će ostati u postojećim plativim ekosustavima.