Osječka kantautorica pravog imena Dorotea Zovko svojim talentom i pristupom glazbenom stvaralaštvu priča zanimljivu priču. Od prvog pojavljivanja na sceni (šira javnost upoznala ju je na prošlogodišnjoj Dori na kojoj je pjevala svojevrsnu eko himnu 'Zovi ju mama' posvećenu Zemlji) iskočila je iz mase. Kritičari i publika odmah su je dočekali s oduševljenjem zbog posebne boje glasa, 'afro elektro soul etno beat' izričaja te autentičnog stila. Za tportal je otkrila kako se prilagodila u pandemiji, što je pokreće kao glazbenicu i što je radila na Kanarima
Smatra se putujućom glazbenicom, a iza sebe ima tek pet singlova i već dvije glazbene nagrade za kantautoricu i izvođačicu 2020. godine. Aklea Neon (30) kao djevojčica pjevala je u dječjem zboru Osječki zumbići, a kasnije je s osječkim vokalnim ansamblom Brevis proputovala cijeli svijet. Nastupala je i s a cappella grupom Dobbs16 u SAD-u. Završila je osnovnu glazbenu školu za gitaru, ali svira i klavijature, bubnjeve i udaraljke. Glazbu stvara sama, uz pomoć pedal loopera, a glas joj je glavni instrument. Među ostalim posjeduje uređaj koji se zove Bamboo i koji prevodi električne impulse biljaka u mini signale, odnosno prevodi biljke u glazbu. Na Kanarskim otocima provela je nešto više od mjesec dana u umjetničkoj rezidenciji završavajući debitantski album koji izlazi ove jeseni.
Kako ste podnijeli pandemiju u privatnom i poslovnom/glazbenom smislu?
Kako sam putujuća glazbenica - u jednom trenutku iz ruku su mi uzete obje najdraže igračke. Ali prilagodila sam se i našla si nove. To je super... ljudi su tako prilagodljivi. Dosta sam bila fokusirana na svoj debitantski album koji izlazi najesen. A učila sam se i umjetnosti bivanja, umjesto konstantnog djelovanja, jer iz tog mjesta stvaram najljepšu glazbu. Uz to sam se dobro naspavala, uspješno izbjegavala kuhanje i naručila sirenin rep. Po mjeri!
Što vas pokreće kao glazbenicu i kakav je mindset, po vašem mišljenju, potrebno imati i zadržati da bi se uspjelo u toj profesiji?
Potrebno je imati ogroman šleper vjere u sebe. Ne znam za mindset, ali ovo je moj poziv i svaki dan čujem ga vrlo glasno. Misija mi je pjesmom taknuti i potaknuti druge i kada zabrazdim u samoprocjenu, uvijek se podsjetim toga. Puno učim i o predanosti, ali te mi se lekcije još uvijek downloadaju.
Mnogi vašom prednošću smatraju to što u nastupima i videospotovima ne ističete tjelesne atribute. Je li to vaša trajna odluka ili postoji mogućnost da ćete se jednom odvažiti na 'slobodniji' scenski imidž?
Ugodno mi je u mom tijelu, volim ga, ono je umjetnost sama po sebi. Nije mi problem ni pokriti ga, ni pokazati, samo mi je bitno da mi je namjera iza toga čista - da to radim zbog sebe i iz svoje snage, a ne zbog želje za tuđim pogledima. Nisam udica. Cure su uvjetovane odmalena da budu lijepe i hrane se pažnjom, pa uvijek pokušavam vidjeti iz kojeg mjesta mi dolazi ta potreba. U spotu 'Ljudnjak' namjera mi je bila jasna, jer ljudnjak je vrlo intimna stvar sama po sebi. Na coveru singla pokrivena sam samo rukama. Moći se pokazati u svoj svojoj fragilnosti, u tome vidim veliku snagu.
Kako ste provodili dane na Kanarima, što ste sve naučili?
Premda sam imala najljepšu sobu s ogromnim staklenim prozorom, tako da mogu navečer gledati zvijezde iz kreveta, nekoliko dana provela sam na plaži Trigo, spavajući u zagrljaju grma, vjetra i pijeska. Puno sam pjevala s glazbenicima koje sam upoznala, planinarila jer je priroda neopisiva i neizmjerno uživala u egzotičnom voću, a papaje se ne mogu zasititi. La gomera je jedan od manje poznatih otoka Kanara i baš zato toliko divlji i neodoljiv. Ukratko, uživala sam u ljepoti života i učila si dopustiti da samo uživam bez planova. Kad sam se BlaBlaa carom vraćala iz Beča, jer mi je let za Zagreb bio otkazan, vozač mi je rekao nešto divno: 'Baš se čuje da ti je glazba puna života.' I onda sam skužila da se baš taj život punim plućima itekako osjeti u mojoj umjetnosti.
Zašto baš Kanari, što vas je potaknulo na taj potez?
Kanare sam odabrala jer sam htjela vježbati španjolski, no u rezidenciji za umjetnike Casa Tagumerche, u kojoj sam boravila mjesec dana, na kraju sam bila s Islanđankom, Njemicom i Amerikankom. Neopisivo je biti okružen umjetnicama u kreativnoj oazi s vulkanskim plažama, palmama na svakom koraku i pogledom na ocean. Završavala sam album i upoznala glazbeno pleme iz cijelog svijeta, a na kraju se vratila doma s meni najljepšim videouratkom dosad.
Odakle inspiracija za 'Ljudnjak', tko je sve radio na pjesmi i što točno znači ljudnjak?
Ljudnjak je izmišljena riječ, slatki čin intime između dvoje ljudi i jedini grudnjak koji još nosim. Za one koji još ne naziru pravo značenje dobit će ga kada pogledaju moj novi spot ili cover istoimenog singla. Tu intimu i ljubav učim pretočiti na sve što me okružuje. Glazbu i produkciju sa mnom je radio majstor organskog zvuka i dobar prijatelj Viktor Volarić-Horvat. Umjetnička voditeljica spota Paula Kopczynski bila je ključna za cijeli osjećaj videa i izazivanje najboljeg u meni u svim situacijama - u podvodnim scenama sam sedam puta morala skočiti na glavu, a toga me uvijek bilo strah. Sada više nije! Iza kamere je bio videotrojac iz Poljske, Radoslaw Furmanek, Mateusz Dembski i Radoslaw Laganowski.