PAŠNJAK ZA DOLARE

TV serije – nova lova za holivudske zvijezde

27.05.2009 u 10:30

Bionic
Reading

Will Smith producira seriju za Sci Fi Channel, dok kino legende kao što su Dennis Hopper, Harvey Keitel i Alec Baldwin zarađuju na televiziji, koja odavno nudi bolje naslove od današnjih kino dvorana

Zapravo, nije novost da danas, ako želite snimiti nešto kvalitetno, inteligentno, rubno provokativno i barem mrvicu zrelo i originalno, nećete to automatski raditi za kino, nego – kako li se vremena samo mijenjaju – za televiziju. Već smo nekoliko puta pisali o tome kako je kino prodano djeci, a televizija postala bunar mašte, talenta i ideja, što je posebno očito posljednjih nekoliko godina, pojavom iznimnih serijala kao što su 'Entourage', 'Weeds', 'True Blood', 'Tell Me You Love Me' ili 'Californication', koji se na DVD policama SAD-a i reklamira kao: konačno nešto za normalne odrasle osobe. Otprilike tako nekako...

'The United States Of Tara'

Sloboda kablovske televizije (HBO i Showtime vode kolo, ali nisu jedini) još je od 'Sopranosa' i 'Seksa i grada' otvarala vrata, otvorivši i prozore onoga trenutka kada se shvatilo da se megalomanskim financijskim interesima teškim nekoliko stotina milijuna dolara (kojima blockbusteri pokušavaju privući cijele obitelji u kina) može kontrirati jedino odriješenim autorskim rukama. Sve to rezultiralo je eksplozijom atraktivnog igranog/dramskog televizijskog programa, koji je radikalno izmijenio situaciju – nekada, televizija je simbolizirala 'inferiorno' i 'jeftino', a glumci bi bili žigosani kao luzeri onoga trena kada bi iz kina uskočili u male ekrane, baš kao što bi se njihove karijere smatrale mrtvima, zakopanima u paklu TV vodiča. Danas, situacija je posve suprotna, a glumci ulaskom u televizijski sustav doživljavaju uskrsnuća i prave preporode svojih karijera.

Možda je najbolji primjer Alec Baldwin, najtalentiraniji od slavne glumačke lože Baldwin, koji je, nakon niza ne pretjerano uspješnih indie projekata unatrag zadnjih nekoliko godina, tek s ulogom urnebesnog republikanskog biznismena Jacka Donaghyja postao istinski cijenjena, popularna i skupa zvijezda. Možda je u Hollywoodu odradio jedan 'Lov na Crveni oktobar', ali njegov posao u NBC-jevu serijalu '30 Rock' najbolji je đob koji je mogao dobiti – najbolji u doslovnom, ne sarkastičnom smislu.


Njegov su primjer probali slijediti i Christian Slater i Patrick Swayze, pokušavajući (s manjim uspjehom, ali reklamom većom nego što je to imao ijedan njihov igrani film u novije vrijeme) oživjeti karijere pomoću velikog TV hypea. Slater, nakon što se konačno skinuo s droga, dobio je glavnu ulogu u 'My Own First Enemy', trileru u kojem glumi podvojenu ličnost – jedna je osoba skroman srednjeklasni obiteljski čovjek iz predgrađa, a druga opaki tajni agent. Nešto kao 'True Lies', samo bez Camerona i Švarcija

Swayze je postao herojem nakon što je, borbi s rakom unatoč, uspio odraditi cijelu sezonu svoje povratničke policijske serije 'The Beast', a policijske su serije počele privlačiti i neke glumce koji imaju trenutačne, ne toliko stare adute u filmskom biznisu, poput Laurencea Fishburnea, koji je postao novom postavom CBS-ova megapopularnog serijala 'CSI'. U seriji možda i glumi početnika u forenzičnom laboratoriju, ali je daleko od početnika u showbizu – zna čovjek da nakon 'Matrixa' više nikada neće nabosti takav hit, odnosno da 'CSI' danas gleda više ljudi nego što ih je pogledalo sve filmove koje je snimio nakon što se iskobeljao iz Morpheusove kože.

Toni Colette, za Oscara i Zlatni globus nominirana glumica proslavljena po filmskim hitovima kao što su 'Šesto čulo' i 'Little Miss Sunshine', također se prešaltala na televiziju, zgrabivši glavnu ulogu u 'The United States Of Tara', ulogu majke koja pati od problema višestrukih ličnosti zarobljenih u jedno tijelo (vodi Slatera za nekoliko alter-ega!), a Gabriel Byrne zasjeo je u psihijatrijski kauč u čak 43 epizode serijala 'In Treatment', u kojem je psihijatar koji traži pomoć starijeg kolege.

'Life On Mars'


Legendarni Dennis Hopper najslavniji je adut serijala 'Crash', TV verzije Oscarom nagrađenog istoimena filma iz 2004, koja, baš kao i izvornik, propitkuje problematične odnose američkog multikulturalizma, dok jednako legendarni Harvey Keitel na ABC-ju zarađuje s 'Life On Mars', američkim remakeom britanske policijske serije o putovanju kroz vrijeme, odnosno policajcu koji napusti sadašnjost i nađe se sa značkom na ulicama New Yorka sedamdesetih.

Televizija je postala toliko atraktivna i lukrativna da su se neki glumci okrenuli i produciranju pa tako Will Smith u pauzi rada na velikim kino hitovima dio love ulaže u 'Unfinished Business', još jednu (žanr nikada ne umire, očito) policijsku seriju, koju producira za Sci Fi Channel! Radnja govori o bivšem policajcu koji preuzima sjećanja nedavno preminulih te tako dobiva priliku rješavati slučajeve, unatoč nedostacima svjedoka i dokaza. Trebate li više dokaza za tezu da je današnja kablovska televizija jedan od najjačih igrača globalne industrije zabave?