Tragična pogibija Andreasa Pereza na utrci u Barceloni rasplamsala je rasprave o tome ima li smisla maloljetnicima dopuštati bavljenje motociklizmom i motosportom općenito...
Španjolska je ostala zavijena u crno kada je 14-godišnji Perez smrtno stradao prošlog vikenda na utrci u Barceloni, nakon pada s motora pod kotače rivala, što je posljednjih godina i najčešći uzrok pogibija u motociklizmu, a na isti su način stradali Shoya Tomizawa te Marco Simoncelli.
Radilo se o utrci juniorskog španjolskog prvenstva na motorima koji jure preko 200 km/h, a tragedija je rasplamsala žestoke rasprave o tome treba li zabraniti maloljetnicima natjecanje u motociklizmu i motosportu općenito.
Poznato je da s kartingom vrhunski vozači kreću vrlo rano, a na stazi koju je izgradio Fernando Alonso u Asturiji poginuo je prije par godina 11-godišnji Gonzalo Basurto, kada je prvi put ova tema podijelila Španjolsku.
Što se motociklizma tiče, tu također ozbiljno utrkivanje kreće već potkraj osnovne škole i na početku srednje, a neki su poput Fabija Quartarara i Marca Marqueza već s 15 godina vozili utrke Svjetskog motociklističkog prvenstva.
Španjolcima nakon smrti Pereza to se više nikako ne sviđa pa je pokrenuta medijska kampanja pod sloganom 'štitimo li dovoljno našu djecu', s ciljem zabrane utrkivanja maloljetnicima, a posebno su na udaru roditelji koji dopuštaju jurnjavu svojim sinovima i još ih potiču da žive na samom rubu.
Dnevnik Marca stao je pak na stranu tradicije po kojoj se vrhunski vozači počinju stvarati već u dječačkoj dobi.
'Ti dečki postaju profesionalci, odgovorniji su i zreliji od svojih vršnjaka. Smrt Andreasa bila je slučajna i nije se mogla izbjeći, kao i desetaka maloljetnika diljem Španjolske, na plažama i bazenima te u prometu,' piše Marco Canesco i moli da se Perezova obitelj pusti na miru te naglašava kako su ovakvi tragični slučajevi s maloljetnicima u glavnoj ulozi ipak rijetkost u motosportu....