NAVIJAČI U BOJKOTU

Tretiraju ih kao stoku, a naplaćuju im kao operu

20.09.2010 u 12:39

Bionic
Reading

Navijače Bundeslige izrazito ljuti praksa poskupljenja ulaznica uvijek kada se igraju derbiji. 'Ekstra dodatak' bila je kap koja je prelila čašu - sada navijači pozivaju na bojkot utakmica

Više od 300 navijačkih klubova (da, doista ih toliko ima) Borussije iz Dortmunda pozvalo je na bojkot njenog gostovanja kod ljutog suparnika u Gelsenkirchenu - momčadi Schalkea 04 (19. rujna). Tom jedinstvenom akcijom u dosadašnjoj povijesti Bundeslige navijači žele uputiti jasnu poruku: 'Nije riječ o netrpeljivosti prema pojedinim klubovima. Naš cilj je da se cijela liga pozabavi ovim problemom', kaže Marc Quambusch, koji vodi akciju navijača.

U svakom slučaju, više od 1600 navijača Borussije vratilo je već kupljene ulaznice. Cijena od 22 eura za mjesto na tribini za stajanje bila im je stvarno previsoka. 'Tretiraju nas kao stoku, a naplaćuju ulaznice kao za operu', žali se Guido Schulz iz navijačke grupe Crno-žuti.

Ono što u prvi trenutak izgleda kao lokalni fenomen i izraz velikog rivalstva između Schalkea 04 i Borussije, te njihovih navijača, ipak ima puno širi kontekst. Klubovi navijača HSV-a iz Hamburga, SC Freiburga ili VfL Wolfsburga iskazuju svoju solidarnost s motom akcije koji glasi: 'Ne dam brdo love za stajanje.'

U međuvremenu, akcija poprima nove dimenzije. Navijači Werdera iz Bremena tako najavljuju bojkot utakmica Lige prvaka. 'S obzirom na neprihvatljivu politiku formiranja cijena ulaznica, nemamo drugu alternativu', stoji na internetskoj stranici grupe Infamous youth.

Nasuprot tome, sportski direktor Werdera Klaus Alofs tvrdi: 'Itekako vodimo računa o tome kako formiramo cijene. Najradije bismo da svi dođu na utakmicu i da navijači budu zadovoljni. Cijene su stoga umjerene.'

Cijene ulaznica u Njemačkoj su doista niže u usporedbi s drugim vrhunskim ligama u Europi, ali se očito približavaju 'granici bola'. Brojni klubovi rastjeruju svoje navijače tako što za najvažnije utakmice povećaju cijene ulaznica i za 50 posto.

Jedna anketa, koju je provela njemačka novinska agencija dpa, pokazala je da samo Bayer iz Leverkusena, Mainz 05 i hamburški St. Pauli nemaju 'ekstra dodatak' na osnovnu cijenu. Brojni klubovi pokušavaju skriti taj 'ekstra dodatak' tako što prodaju ulaznice po cijenama koje ovise o kategoriji protivnika koji dolaze u goste. Tako se u pravilu mora više platiti da bi se pogledala utakmica kada u goste dolazi FC Bayern, a u tu 'višu kategoriju' se u pravilu ubrajaju i Werder, HSV, Schalke 04 ili Borussia iz Dortmunda.

Ipak, klubovi se takvom praksom izlažu riziku: 'Ne smije se dozvoliti da nam se dogodi ono što se dogodilo u Engleskoj', upozorava Marc Quambusch, glasnogovornik akcije navijača. Tamo su prošle godine radikalno porasle cijene svih ulaznica, a izvan tribina ostali uglavnom mlađi navijači, koji još uvijek nemaju posao ili nemaju dovoljno novca.

'Mi ne tražimo da cijena karata bude osam eura za mjesto na središnjoj tribini, ali važno je da ima i jeftinijih karata koje mogu kupiti i mlađi navijači. U suprotnom će klubovi otjerati cijelu jednu generaciju s tribina, što nije dobro ni za njihovu budućnost', tvrdi Quambusch.