Visoko učilište Algebra od sljedeće akademske godine uvodi dva nova smjera na stručnim diplomskim studijima primijenjenog računarstva: podatkovni smjer i smjer razvoja računalnih igara
Algebra je dva nova smjera diplomskih studija predstavila u sklopu konferencije Microsoft WinDays17.
Uz postojeće smjerove na diplomskim studijima (programerski i sistemski) Visoko učilište Algebra od iduće akademske godine studij primijenjenog računarstva proširuje dvama novim smjerovima, podatkovnim smjerom (Big Data) i smjerom razvoja računalnih igara (Game Development).
Oba studija počinju sa sljedećim ljetnim semestrom.
'Novi studijski programi će našim studentima biti odskočna daska za budućnost u svijetu nezaustavljivih tehnoloških trendova, a prvi su takvi u široj regiji', rekao je predsjednik upravnog vijeća Visokog učilišta Algebra Hrvoje Balen.
Podatkovni smjer fokusiran je na tehnike, metodologije i alate obrade velikih količina podataka (Big Data/Data Science), odnosno izazove koji se s tehnološke i poslovne strane pojavljuju u tvrtkama zbog sve veće količine podataka koje je potrebno analizirati, arhivirati i iz njih izvući analitiku važnu za poslovanje.
Na ovom će se smjeru obrazovati budući podatkovni stručnjaci, analitičari, specijalisti za poslovno izvještavanje (BI, business intelligence), podatkovni inženjeri (analitičari, arhitekti, istraživači) kao i, općenito, budući voditelji IT projekata i inženjeri za implementaciju sustava e-poslovanja i drugih poslovnih rješenja.
Naglasak Algebrinog novog studija je na IT-ju, tehnologiji i analitici
Studij kroz obvezne kolegije pokriva područje analize podataka i temeljne kompetencije na diplomskoj razini, a kroz izborne kolegije specijalizacije unutar ovog usmjerenja omogućava usmjeravanje i profiliranje unutar strojnog učenja, vizualizacije podataka i pohrane podataka.
'Studij donosi izraziti naglasak na IT i tehnologiju te potom i na analitiku. Problem iskoristivosti podataka postoji u svim sferama ljudskog djelovanja, poput obrazovanja, zdravstva i drugih te predstavlja velik izazov - a jedini pravi odgovor može ponuditi podatkovna znanost', rekao je voditelj studija primijenjenog računarstva i prodekan za istraživanje i razvoj na Visokom učilištu Algebra doc. dr. sc. Robert Kopal.
Smjer razvoja računalnih igara razvijen je kako bi studentima pružio znanja iz jednog od najpropulzivnijih područja multimedijske industrije. Industrija razvoja igara u posljednjih desetak godina ostvaruje rast prihoda koji doseže i godišnje stope od 8,5 posto, a ukupni je globalni prihod ovog sektora na kraju 2016. godine bio 99,6 milijardi dolara.
Studij će studentima podjednako dati vještine vezane uz programerska znanja, kao i one koje počivaju na kreativnosti i interdisciplinarnim područjima vezanim uz dizajn.
Obrazovanje za virtualnu stvarnost
Virtualna i proširena stvarnost danas u velikoj mjeri utječu na daljnji razvoj ovog sektora, a od kreativnih stručnjaka koji se bave razvojem računalnih igara očekuje se da dobro vladaju s više razvojnih okruženja za produkciju računalnih igara.
Studenti koji završe ovaj smjer moći će samostalno planirati i izrađivati 2D/3D igre, temeljiti svoje proizvode na proširenoj i virtualnoj stvarnosti (AR, VR), znat će izrađivati i aplicirati 3D modele u igrama, usavršavati ergonomiju igara te će, općenito, razumjeti tržišne principe i tehnike monetizacije računalnih igara.
'U sklopu daljnjeg smjera razvoja računalnih igara, što je područje koje će se nastaviti intenzivno razvijati, kao Visoko učilište Algebra težimo postati i regionalni centar za razvoj i primjenu rješenja u području virtualne stvarnosti (VR) kroz suradnju s globalnim programom VR First.
To znači da ćemo našim studentima moći približiti ove tehnologije na posebno aktualan i primjenjiv način, te da će novi smjer studija predstavljati svojevrsni razvojni centar za VR projekte, ne nužno samo u industriji razvoja igara', rekao je voditelj studijskog smjera razvoja računalnih igara Predrag Šuka.
Više: Visoko učilište Algebra