Unatoč stalnom tehnološkom napretku i uključenosti velikih igrača, čini se kako se virtualna stvarnost i danas bori s istim problemima kao i prije mnogo godina
Prema anketi koju je krajem 2024. godine proveo Game Developer Collective, više od polovice anketiranih programera igara smatra kako tržište virtualne realnosti (VR) stagnira ili je u padu. Jedva četvrtina još vjeruje kako to tržište raste.
Među programerima koji trenutačno ne rade na VR projektima, manje od polovice vidi bilo kakvu mogućnost ulaganja svojih studija u VR u budućnosti. Istraživačka tvrtka Omdia izvijestila je kako je prodaja VR konzola pala za 10 posto u 2024., a očekuje se daljnji pad u 2025. Čini se kako veliki studiji nemaju apetita za VR.
Unatoč uspjehu igre Half-Life: Alyx, Valve tek treba objaviti išta drugo, umjesto toga fokusirajući se na pothvate za više igrača kao što su Counter-Strike 2 i Deadlock, kao i na hardver poput Steam Decka. Čak ni Apple nije uspio privući velik interes programera sa svojom konzolom Vision Pro.
U čemu je problem?
Tehnološka ograničenja imaju tendenciju smanjivanja tijekom vremena. Čini se kako se to ne događa s virtualnom stvarnošću. Dovoljno je zahtjevno spakirati tonu procesorske snage u prijenosni uređaj, ali VR konzole moraju pritom još biti iznimno lagane i udobne.
Tu je i optička tehnologija, koja još mora proći razvojni put prije nego što dosegnemo ultra-realistično uranjanje. Trajanje baterije je zabrinjavajuće, kao i to što VR kod nekih ljudi izaziva mučninu.
Također postoji potreba za dovoljno fizičkog prostora, s vrhunskim postavkama temeljenim na osobnom računalu koje zahtijevaju dovoljno prostora za postavljanje vanjskih senzora. Ali, čak i jednostavnije opcije - poput Meta Questa 3 ili PSVR2 – i dalje mogu biti nepraktične u manjem stanu ili dnevnoj sobi. Jednostavno nema prostora za ili slobodno kretanje.
Unatoč stalnom tehnološkom napretku i uključenosti velikih igrača, čini se kako se virtualna stvarnost i danas bori s istim problemima kao i prije mnogo godina. Programeri se nevoljko odlučuju na izradu sadržaja, prodaja pada, a nedostatak velikih izdanja igara otežava privlačenje šire publike, piše PC World.