Da se iskoristi riječi poznatog analitičara Horacea Dediua, s više od milijardu isporučenih primjeraka iPhone nije tek najpopularniji mobitel, kamera ili video zaslon na svijetu, već najprodavaniji proizvod svih vremena. Riječi o smrti tog proizvoda čine se onda preuveličane...ili možda ipak nisu?
Business Insider ovih dana objavio je neobičan tekst u kojem navode kako Apple već neko vrijeme priprema teren za 'sljedeću veliku stvar'. U Cupertinu su svjesni kako iPhone neće trajati vječno, a možda mu vrijeme odbrojava i mnogo brže nego bi se pomislilo.
iPhone je učinio Apple jednom od najmoćnijih tvrtki na svijetu. Međutim, baš kako je iPhone zamijenio iPod i druga mobilna osobna računala prije desetak godina, nešto jednostavno mora zamijeniti i iPhone. Moguće je raspravljati o semantici, no teško je poreći kako su upravo pametni telefoni danas dominantna računalna platforma.
Ipak, iza kulisa se događa nešto veliko i nešto što bi u skorije vrijeme moglo značiti njihovu smrt.
Brojni IT divovi poput Microsofta, Googlea i Facebooka već nekoliko godina polako pripremaju potrošački svijet na proširenu stvarnost (Augmented Reality, AR). S ovogodišnjom konferencijom WWDC, Apple je otkrio kako su i oni spremni na taj novi svijet.
Riječ je o segmentu koji će potrošačima omogućiti približavanje svijeta digitalnog onom stvarnom, integriranje računalne grafike na stvarni svijet - uz odgovarajući kontekst. Ne samo da su posrijedi otkačeni futurolozi, već i brojni analitičari vjeruju kako neminovno stiže era u kojoj će pametne telefone zamijeniti nosivi gadgeti poput naočala.
Pametne naočale će predstavljati sve zaslone koje traže potrošači. Potreba za vađenjem pametnog telefona iz džepa jednostavno će nestati, a u skladu s tim i pametni telefoni kao takvi
Čelnik Applea, Tim Cook, u nedavnom intervjuu za Bloomberg nije krio oduševljenje mogućnostima svijeta proširene stvarnosti u koju je Apple službeno ušao predstavljanjem platforme iOS 11.
'Nevjerojatno sam uzbuđen oko cijele priče. Doslovno želim vrištati od uzbuđenja!', rekao je. Cook je lani bio nešto suzdržaniji oko cijele priče, dok su Microsoft, Facebook, Google, Intel i drugi predstavljali svoje vizije i rješenja. Tada je izjavio kako svijet proširene stvarnosti ima još neko vrijeme za sazrijevanje, no u jednom trenutku kada se dogodi - potrošački svijet će se pitati kako su mogli živjeti bez toga.
U ovom smislu Appleov čelnik je konzistentan i čini se kako su napravljeni golemi koraci naprijed.
Glasine oko toga da Apple radi i na drugih pametnim nosivim gadgetima pored pametnog ručnog sata stare su koliko i sami Watch. Međutim, s predstavljanjem mogućnosti platforme iOS 11, tj. platforme AR Kit namijenjene razvoju aplikacija za proširenu stvarnost, otvorila se nova lavina glasina kako i Apple u svojim laboratorijima krije pametne naočale.
I to ne bilo kakve naočale, već one spremne da jednog dana jednostavno ubiju potrebu za iPhoneom.
Jasno, posrijedi je tek glasina. Dovoljno se sjetiti da godinama kolaju i glasine o Appleovom automobilu pa se do danas ništa iz toga nije iznjedrilo. No, o smrti pametnih telefona, tj. iPhonea analitičari već ozbiljno pričaju u nadolazećem desetljeću. Deset godina ne čini se mnogo, no u IT svijetu mogu nastati brojne revolucije. Jedna od njih bi itekako mogla biti vezana za proširenu stvarnost.
Šuška se kako Apple pregovara s nizom tvrtki poznatih po svojim rješenjima za virtualnu i proširenu stvarnost. Neke od njih je već i kupio.
Kanibalizacija vlastitih proizvoda nije (toliko) strana Appleu, piše Business Insider. Ovo je posebno bitno u smislu da, dok Apple traži novi revolucionarni proizvod koji će naslijediti iPhone, neće voditi posebnu brigu o tom kako će ovaj nestati s tržišta. Marketing će reći svoje. Potrošači će reći svoje. Sve će ići nekakvim prirodnim tempom kao kod pojave prvog iPhonea.
Čini se rizičnim na prvi pogled, no s obzirom na to da je Cook odlučio uvesti Apple u AR industriju svim silama (treba biti potpuno jasan kako Apple itekako ima resursa za to), čini se kako je budućnost vrlo očita.
Pitanje nije hoće li AR gadgeti zamijeniti mobitele poput iPhonea, već je pitanje samo - kada točno.