Osim uobičajenih 'crash testova', automobili bi trebali imati i provjere sigurnosti vezane za elektroniku, upozoravaju stručnjaci na hakerskoj konferenciji Defcon. Baš kao što automobili osvajaju bodove u testovima fizičke sigurnosti, savjetuje se korištenje sličnog sustava za računalnu sigurnost - tzv. 'cyber safety rating'
Životi ljudi su sve više vezani uz svijet digitalnog. No, problemi koji su harali računalima (i još uvijek traju) sele se na sve manje i neobičnije komponente. Počevši s uobičajenim problemima vezanih uz sigurnost nekih mobilnih uređaja, preko mobilnih operativnih sustava koji se sele u domaćinstvo i proizvode poput pametnih alarma, pećnica i sl. stvari ne završavaju nužno u prometu - no svakako bi se mogle pokazati kritičnima.
Hakiranje automobila nije posebna novost, no s obzirom na količinu elektronike i pametnih sustava koji su svakim danom sve integriraniji u njih, samo je pitanje trenutka kada će se globalno pojaviti veliki problem. Automobilska industrija bi morala obratiti pažnju i na 'računalnu sigurnost' svojih proizvoda, a sve bi bilo ocijenjeno posebnim sustavom. Barem takav plan su predstavili iz grupe 'I Am The Cavalry' na Defconu. Proizvođači hardvera i pravilnici morat će ovakav vid sigurnosti početi uzimati zaozbiljno. Hakeri neće nužno moći tek ukrasti vozilo, već će moći uzrokovati i pogubne nesreće - ako se ne posveti dovoljno pozornosti ovakvoj sigurnosti.
Cyber Saftey Program i sustav od pet zvjezdica je u mnogočemu već detaljiziran na stranicama ove grupe, koja je nedavno uputila i otvoreno pismo cijeloj automobilskoj industriji. Dok mnogi smatraju kako je hakiranje automobila za izazivanje nesreća i slično tek dio znanstvene fantastike, upravo na prošlom Defconu i popularnim modelima automobila (Tesla) su demonstrirane neke od opasnosti. U grupi se zalažu i za to da, među ostalim, sustavi automobila imaju određenu mjeru izolacije i razdvajanja, tako da haker koji ima kontrole nad klima uređajem ili multimedijom nikako ne može doći do postavki motora ili kočnica.
Izvor: CNet