Premda hranjenje ovčica i sadnja jagoda zvuči bezazleno i idilično, njemačke službe za zaštitu podataka upozoravaju da u svijetu Farmvillea, igre vrlo dobro poznate korisnicima Facebooka, nije sve tako ružičasto kako se naizgled čini
Farmville je igra otvorena članovima društvene mreže Facebooka koja se u rekordnom roku pretvorila u masovni fenomen.
Gotovo 75 milijuna virtualnih farmera diljem svijeta 'nastanilo' se u Farmvilleu, a svakim danom ih je sve više. No, njemački stručnjaci za zaštitu podataka upozoravaju na pokušaje vlasnika igre da prikupe informacije o igračima, a neki igrači Farmvillea prijavili su i neautorizirano povlačenje novca s računa.
Američka tvrtka Zynga, koja je vlasnik Farmvillea, iznenađena je brzinom kojom se igra proširila. Pokrenuta je u lipnju 2009., a očekivalo se da će do kraja godine imati oko pet milijuna korisnika, rekao je utemeljitelj tvrtke Marc Pincus.
Igre poput Farmvillea koje su vezane uz društvene mreže trenutačno su u usponu. Zynga tako nudi i igre poput Fishvillea, Petvillea, Cafe Worlda i Mafia Warsa.
Virtualni svijet online igara u stvarnome je svijetu izvor novca. Igrači Farmvillea, primjerice, besplatno stječu bodove i virtualni novac koji im omogućuje da kupuju sjeme i životinje. Da bi to postigao, farmer mora paziti da mu usjevi ne uvenu. No, igrač u nekim segmentima igre može brže napredovati ako na račun Farmvillea uplati određeni iznos s kreditne kartice.
Premda većina igrača uplaćuje male iznose, Zynga ima lijepu zaradu. Prema podacima tvrtke, njihove su igre privukle više od 230 milijuna igrača. New York Times procjenjuje da im to donosi zaradu od približno 250 milijuna dolara na godinu.
Neki kritičari upozoravaju na nepravilnosti u svijetu online igara, a posebnu zabrinutost izaziva pitanje zaštite podataka.
Kada se pridružite Farmvilleu, Zynga automatski dobiva pristup vašem profilu, fotografijama i informacijama o vašim prijateljima.
'Politika privatnosti vrlo je nejasna, a Zynga prisvaja pravo na pristup gotovo svemu', upozorava Henry Krasemann iz neovisnoga tijela za zaštitu podataka u Njemačkoj Landeszentrum fuer Datenschutz Schleswig-Holstein. Zynga kreira profile korisnika koje sastavlja na temelju informacija iz nekoliko izvora poput 'blogova, servisa za slanje poruka, Zynginih igara i drugih korisnika Zynge', kako stoji na internetskoj stranici tvrtke.
Njemačke stručnjake za zaštitu podataka zabrinjava i to što Zynga podatke o korisnicima čuva trajno.
Anna Tschocnher, dvadesetpetogodišnjakinja iz Muenchena, marljivo je obrađivala svoju farmu. Mnogi njezini prijatelji na Facebooku, pridružili su joj se u igri. Sve se činilo kao ugodna razonoda. Zatim je Zynga triput povukla novac s njezina PayPal računa premda im ona nikad to nije dopustila. Tschochner je na to upozorila i svoje prijatelje na Facebooku. Novac joj je vraćen, ali njezin entuzijazam prema Farmvilleu naglo je 'uvenuo'.