TEHNO SAVJETI

Blokiran vam je pristup Gmailu? Pogledajte što trebate poduzeti

11.05.2022 u 07:27

Bionic
Reading

Što učiniti kad se ne možete ulogirati u svoj korisnički račun pri Googleu i doći do servisa povezanih s njime? Evo nekoliko savjeta

Ogroman broj ljudi oslanja se na Googleove proizvode kao što su Gmail, GDoc, Google Sheet i drugi pri poslovanju, obrazovanju i u osobne svrhe. Stoga situacija u kojoj im ne možemo pristupiti kako bi ih koristili može donijeti niz neugodnosti, od izgubljenog vremena na poslu do gubitka poslova.

Što učiniti kad se ne možete ulogirati u svoj korisnički račun pri Googleu i doći do servisa povezanih s njime? Evo nekoliko savjeta.

Kako korisnički račun pri Googleu postane nedostupan?

Više je razloga zašto odjednom ne možete više koristiti vaš korisnički račun pri Googleu. Često se, primjerice, događa da ljudi zaborave korisničko ime ili lozinku.

No, nije rijetkost ni da nečiji račun preuzmu hakeri. Ako postoji sumnja da je došlo do hakiranja, Google će preventivno zaključati pristup računu.

Google će također reagirati i u situacijama kad sumnja da je došlo do kršenja odredbi njihove politike korištenja - recimo, adresa se koristi za phishing napade, slanje zabranjenih sadržaja i tome slično.

Što učiniti kad je Googleov korisnički račun zaključan?

Ako ste zaboravili korisničko ime ili lozinku, kliknite poveznicu Forgot email? ispod polja za njihov unos ili pokrenite proces automatske obnove korisničkog računa (Automated Account Recovery).

Ponudit će vam niz pitanja kako biste dobili pristup putem drugog kanala (broja telefona ili druge adrese e-pošte, recimo), odnosno izrade zamjenskog korisničkog računa ako to ne uspije.

Isti postupak koristi se i u slučaju sumnje na neprijateljsko preuzimanje korisničkog računa. Stoga je važno postaviti alternativne načine pristupa unaprijed.

Ako je riječ o prekršaju Googleovih politika korištenja, moći ćete zadržati kontrolu nad identitetom računa i proći provjeru spornih aktivnosti. Uputno je provjeriti spomenuta pravila kako biste razumjeli zbog čega je vaš korisnički račun mogao biti blokiran.

Kad se idući put pokušate logirati u pojedinim slučajevima pojavit će se obrazloženje zašto vam je korisnički račun blokiran, ali ne uvijek.

Tijekom žalbe na blokadu moći ćete dati dodatni kontekst kako biste pomogli u procjeni treba li vam biti vraćena kontrola nad računom ili ne.

Možete li dobiti pomoć uživo?

Ukratko? U većini slučajeva to neće biti moguće. Ali, postoje iznimke.

Ako ste dobili korisnički račun na poslu ili u obrazovnoj instituciji, javite se vašem administratoru, koji bi mogao pomoći putem administratorske konzole (Admin Console).Oni također imaju korisničku podršku koja može priskočiti u pomoć ako zapnu.

Drugi korisnici Googlea (recimo, za YouTube Partner Program, Google Fi ili Google One) mogu se obratiti korisničkim podrškama za te servise. Iako, ne očekujte puno jer su njihove ovlasti ograničene.

Kako Google blokira korisnički račun?

Više je znakova upozorenja koje se uzima u obzir prilikom donošenja odluke o blokadi. Primjerice, potencijalno sumnjivim se može učiniti kad se prvi put ulogirate s novog računala ili mobitela, mijenjate lozinku i tome slično, o čemu više možete pročitati na stranici vašeg korisničkog računa posvećenoj računalnoj sigurnosti.

U takvim ćete situacijama dobiti upozorenje kako biste provjerili je li sve u redu. Dođe li do sumnje u pokušaj preuzimanja računa i druge nepoćudne radnje, moguće je kako ćete morati potvrditi identitet putem alata Account Recovery i promijeniti lozinku.

To će funkcionirati samo ako ste unaprijed poduzeli odgovarajuće mjere (poput, primjerice, dvostupanjske zaštite). Ako niste, nećete moći vratiti korisnički račun pod svoju kontrolu, piše Wired.