Potpredsjednica europskih socijalista u Europskom parlamentu Biljana Borzan organizirala je raspravu s predstavnicima Europske udruge potrošača (BEUC) oko sve brojnijih pritužbi građana o preranom kvarenju proizvoda, najčešće odmah po isteku jamstva.
Čak 88 posto upravljača za Nintento Switch se pokvarilo u prve dvije godine korištenja tvrdi čak 25 tisuća korisnika. U Francuskoj je protiv Nintenda već pokrenuta tužba, a na razini EU je 10 potrošačkih udruga zatražilo istragu.
'Nintendo je u početku pristajao popraviti sve što se pokvarilo u prvoj godini, ali za proizvode koji su se pokvarili u drugoj godini tražio je nadoplatu od 45 eura po upravljaču, što je skuplje od novog proizvoda. Slični slučajevi prijavljeni su i Europskoj komisiji, potrošači se najviše žale na mobitele, perilice za rublje, televizore i usisivače ', kaže Borzan.
Borzan, koja se ovim pitanjem bavi od 2014., najveći napredak je ostvarila nedavnim izglasavanjem zahtjeva za zabranom takve prakse u izvješću Europskog parlamenta i to za samo dva glasa.
Oznaka trajanja proizvoda
'U nedavnom razgovoru s povjerenikom Europske komisije za prava potrošača Reyndersom istaknula sam i naš zahtjev za obaveznim oznakama trajanja proizvoda, jer ljudi imaju pravo znati što kupuju. Istraživanja su pokazala da su voljni platiti i više ako će proizvod dulje trajati. BEUC tvrdi kako im se čak 65 posto potrošača žalilo da su im se proizvodi pokvarili u prvoj godini korištenja', objasnila je Borzan.
Potrošačke udruge su izrazile potrebu za zabranom ugrađenih kvarova za sve vrste uređaja. Posebno su istaknuli Apple kojeg su četiri organizacije tužile za namjerno usporavanje uređaja. Još početkom godine u Francuskoj je Apple kažnjen s 25 milijuna eura jer nije informirao potrošače da novija ažuriranja usporavaju operativni sustav niti im je dozvolio da se vrate na staru verziju.