Zagreb, 28. svibnja 2010. - Digitalna agencija Brlog.biz kreativnim događajem na Trgu bana J. Jelačića hrvatskoj je javnosti predstavila tehnologiju budućnosti - QR kod koji olakšava komunikaciju i na jednostavan način pruža korisne informacije
QR (quick response) je dvodimenzionalan kod koji mogu očitati sve nove generacije mobitela, a u sebi sadrži informacije, do sedam tisuća brojeva ili četiri tisuće slova, bio to link, tekst, SMS i slično. Iako postoji već 16 godina, pravi procvat doživljava u posljednjih šest mjeseci. Razvila ga je japanska tvrtka Denso Wave želeći korisnicima omogućiti brz prijem i dekodiranje kratkih informacija.
'QR kod se najviše koristi u Japanu, ali ga se sve češće može naći i u Europi, što ne iznenađuje ako uzmemo u obzir da se Japan doživljava kao igralište iz kojega svijet potom nešto odluči preuzeti ili ne', razlog naglog porasta korištenja koda objasnio je Tin Kadoić, kreativni direktor agencije Brlog.biz.
Kako su pokazali studenti okupljeni na glavnom zagrebačkom Trgu, područje primjene QR koda je neograničeno. Preko njega na jednostavan način mogu pogledati ekskluzivne scene iz nekog još neprikazanog filma, među prvima poslušati nove materijale s albuma nekog benda, preskočiti red čekanja za ukrcaj na avion, saznati hranjive sastojke proizvoda u trgovini te mnoge druge korisne i zabavne informacije. Sve što treba je napraviti snimku QR kod svojim mobitelom i za par trenutaka sve informacije s njega biti će dostupne na ekranu.
Popularnost i korisnost QR koda prepoznale su i velike svjetske korporacije. Tako je Google na 200 tisuća poslovnih adresa iz svog adresara poslao naljepnice s QR kodom, YouTube je svojim korisnicima omogućio pristup preko koda, a i popularni Facebook se na nekim tržištima već nudi putem QR-a.
QR kod nazivaju komunikacijom budućnosti te novom vezom između virtualnog i stvarnog života, čemu su posvjedočili mnogi Zagrepčani okupljeni danas na Trgu kojima su stručnjaci iz agencije Brlog.biz generirali njihov vlastiti QR kod.