Razvoj novih tehnologija u mnogim nam situacijama značajno olakšava posao, ali i svakodnevne obaveze, a alati koje nudi napredna umjetna inteligencija ističu se u pomoći pri obavljanju svakodnevnih zadataka određenih industrija. Jedan od najistaknutijih alata o kojem ste mogli puno čuti posljednjih mjeseci svakako je Chat GPT
Mišljenja su pritom podijeljena - dok ga neki vide kao alat koji će uvelike pomoći napretku industrije, drugi ga smatraju prijetnjom radnim mjestima. Industrije koje se percipira kao one na najvećem udaru umjetne inteligencije su one kreativne, poput digitalnog marketinga, komunikacija, novinarstva, ali i poslovi poput korisničke podrške.
O ovoj temi razgovarali smo s istaknutim stručnjacima u području digitala, a koji su ujedno članovi žirija najvažnijeg regionalnog događaja u industriji - SoMo Borac. Stipe Grubišić (Hanza media), Mia Biberović (Netokracija), Nebojša Grbačić (Cvoke) i Daniel Fazlić (Bloomberg Adria) dali su svoje viđenje upotrebe AI alata u svakodnevnom radu.
'Važno je shvatiti da umjetnu inteligenciju ne treba shvaćati kao prijetnju, već kao asistenta u automatizaciji i bržem obavljanju pojedinih svakodnevnih zadataka. Kao što naočale nisu zamijenile oči, tako niti AI neće zamijeniti ljude', objašnjava Nebojša Grbačić, suosnivač i copywriter u agenciji Cvoke. Ističe da na umjetnu inteligenciju treba gledati kao na alat koji nam olakšava kreativnost, ubrzava produkciju i čini nas boljima. Treba pratiti, naučiti, primijeniti i tada nema mjesta za strah, barem ne u kreativnoj industriji, objašnjava Grbačić.
Digitalna industrija jedna je od onih koje konstantno prolaze kroz promjene i potrebno je biti spreman prilagoditi se nastalim promjenama te integrirati najnovije trendove u svakodnevno poslovanje, stoga promjene koje će donijeti implementiranje rješenja inovativnih tehnologija nisu upitne.
'AI tehnologija će donijeti značajne promjene u svakodnevnom novinarstvu za digitalne medije, slično kao što je internet promijenio časopise. Mnoge će stvari u budućnosti biti automatizirane, a medijske kuće s manjim budžetom dobit će priliku natjecati se s velikim sustavima koristeći AI alate. Bit će tu malih i brzih medija koji se mogu prilagoditi i imati veću prednost u odnosu na rigidne medijske sustave', smatra Daniel Fazlić, glavni urednik Bloomberg Adrije.
'Neupitno je to da će AI tehnologije ubrzati obavljanje svakodnevnih zadataka i olakšati potragu za pravim informacijama - mnogi ga zovu i zamjenskim Googleom, putem kojeg značajno lakše možemo doći do potrebnih informacija. Jednostavnije rečeno, AI tehnologija je motorna pila, a dosad smo radili sa sjekirom', usporedio je Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza medije, te nastavio: 'Chat GPT većinu radnih mjesta ipak neće zamijeniti, ali apsolutno je koristan alat i olakšava neke svakodnevne zadatke. Trenutno se 'igramo' i implementacijom vlastitih rješenja naslonjenih na LLM tehnologije. S obzirom na to da je LLM tehnologija relativno mlada, tek ćemo vidjeti kako će tržište i tržišni regulatori posložiti stvari oko njene primjene i pravne regulacije same tehnologije.'
Nove tehnologije razvijene su s ciljem da nam olakšaju svakodnevicu i naši sugovornici se jednoglasno slažu da je u tom smislu Chat GPT izrazito koristan alat, ali svakako je potrebno mudro ga koristiti te isto tako naučiti ispravno se služiti njime kako bismo iskoristili njegov pun potencijal i krajnju svrhu. Ljudski faktor i dalje će biti nezamjenjiv u mnogim situacijama.
'Moram napomenuti da sam vaša pitanja provukao kroz Chat GPT u nadi da će mi dati dovoljno dobre odgovore, ali nisam bio zadovoljan. AI alati (još uvijek) nemaju tu tugu u očima, humor i patnju koja nas čini duhovitima, zanimljivima, ljudima, i koliko god dobro imitirali, i dalje je to samo imitacija', dodaje za kraj Grbačić.
Jedno je sigurno - Chat GPT i slični AI alati sigurno će dovesti do transformacije radnih mjesta, no postoji i rizik da će neke tvrtke uštedu koristiti kao izliku da smanje radnu snagu.
'Upravo je izašla vijest da je CEO ecommerce platforme Dukaan objavio da je otpustio 90 posto ljudi koji su se bavili korisničkom podrškom. Zamijenio ih je AI chatbot, a tvrdi da je time smanjio troškove za 85 posto. I to je ono što me brine - da će mnogi, želeći uštedjeti i zadovoljiti dioničare te investitore, uletjeti u AI alate ne bi li pokušali smanjiti troškove i povećati produktivnost, zanemarivši ljudski faktor u svemu', kaže Mia Biberović, glavna urednica portala Netokracija.
Ostaje nam vidjeti što će nove tehnologije donijeti u budućnosti, a kako biste čuli više o ovom, ali i ostalim trendovima i izazovima u digitalnoj industriji, posjetite SoMo Borac, konferenciju koja će ugostiti brojne domaće i inozemne stručnjake, a u tijeku je i promotivna akcija za ulaznice, dodjelu nagrada i SoMo party, koja traje do 22. srpnja.