POSTOJI VEZA

Da, baš zbog interneta gubite vjeru

07.04.2014 u 13:39

Bionic
Reading

Prema istraživanju objavljenom u časopisu MIT Technology Review, postoji izravna poveznica između povećanog korištenja interneta i opadanja posvećenosti vjeri

Koristeći podatke koje je prikupilo Sveučilište u Chicagu, Allen Downey s Olin College of Engineering pratio je odnos pada vjerovanja i rasta interneta.


Između 1990. i 2010. godine 25 milijuna stanovnika Sjedinjenih Država odlučilo je službeno odbaciti vjeru. Kod oni koji i dalje vjeruju najjači pojedinačni čimbenik je obitelj.

Čini se logičnim. Ako ste rođeni u religioznoj obitelji, veći su izgledi da ćete nastaviti vjerovati, makar tek tradicije radi. No, Downey tvrdi kako - iako se sve manje ljudi rađa u religioznim obiteljima - to može objasniti tek četvrtinu zabilježenog pada.

Utjecaj svakako imaju i viši stupnjevi obrazovanja. Iako, ne koliko i internet. Po podacima koje je Downey obradio, 2010. godine 25 posto onih koji su bili online provodili su na internetu dulje od sedam sati svaki dan. Isti postotak kao i onih koji su odbacili vjeru.

Kao što društveni znanstvenici dobro znaju, korelacija ne znači i uzročno-posljedičnu vezu. Pa tako ni da će dulje surfanje nužno uzdrmati vašu ili bilo čiju vjeru.

No, Downey tvrdi kako je temeljito ispitao utjecaj drugih mogućih kandidata, kao što su - uz već spomenuto obrazovanje - visina prihoda, društveno-ekonomski status... Zaključio je kako, kad se sve uzme u obzir, korištenje interneta ima značajan utjecaj na pad vjerovanja.

Zašto je tomu tako? Razloga može biti više, pa je za pretpostaviti kako će to biti tema nekih novih istraživanja.

Čini se očitim kako su velike tradicionalne vjerske institucije svjesne kako trebaju povećati prisutnost na internetu kako bi doprli do vjernika mlađih generacija. Papa ima stranicu na Facebooku, aplikaciju i korisnički račun na Twitteru, putem kojeg je lani ponudio skraćenje vremena kojeg ćete provesti u Čistilištu.

Ni njemu, ni drugima neće biti lako. Papa Franjo ima 3,8 milijuna sljedbenika na Twitteru. Miley Cyrus ih broji gotovo 17,7 milijuna, piše CNET