BROJNE INOVACIJE

Deutsche Telekom privukao pažnju ovim rješenjima, četiri stižu iz Hrvatskog Telekoma

29.02.2024 u 15:16

Bionic
Reading

Na najvećem sajmu mobilne tehnologije u Barceloni – Mobile World Congressu (MWC) – Deutsche Telekom privukao je velik broj entuzijasta i znatiželjnika predstavivši svoja inovativna rješenja koja se već naširoko primjenjuju u nekoliko industrija. Među primjerima najboljih praski DT Grupe bila su i četiri koja dolaze iz Hrvatskog Telekoma

'Na našem štandu predstavili smo inovativna rješenja skrojena za ključne vertikale u Europi, kao što su proizvodnja, financije i bankarstvo, javni sektor, zdravstvo i transport. Naši kupci iz ovih industrija imaju vrlo različite potrebe za digitalizacijom, a one većinom moraju biti duboko integrirane u njihove poslovne procese. Naši brojni primjeri na štandu to vrlo dojmljivo pokazuju', rekla je članica Uprave DT-a Dominique Leroy.

Stoga smo odlučili u razgovoru sa stručnjacima iz HT-a provjeriti što je sve jedna od vodećih IT kompanija u svijetu pripremila u svojoj 'tech kuhinji' i gdje se sve primjenjuju četiri HT-ova rješenja.

Veliku pažnju privukao je Virtual Voice Assistant - voicebot pogonjen umjetnom inteligencijom, koju je DT već implementirao u financijskoj vertikali. Ovaj AI pomoćnik pomaže korisničkim službama, smanjuje vrijeme čekanja, ubrzava procese i povećava učinkovitost, što su tek neke od njegovih prednosti.

Njegove usluge već koriste banke u Mađarskoj i Hrvatskoj. Kod nas ga je, naime, implementirala Zagrebačka banka, pa ako ste nedavno kontaktirali s njihovom korisničkom službom, znači da ste već imali priliku susresti se s virtualnom asistenticom Mijom, a ona se korisniku javlja riječima: 'Dobar dan, Mia pri telefonu, kako vam mogu pomoći?'

'Riječ je o kvalitetnom i premium poslovnom rješenju koje nudimo krajnjem korisniku. Kod virtualnog voice asistenta primjenjuje se umjetna inteligencija i pomaže pozivatelju preko voice kanala komunikacije. Taj je asistent istreniran tako da daje određene informacije pozivatelju, pri čemu se omogućava agentima kontaktnog centra da se fokusiraju na kompleksnije interakcije. Naravno, pritom nije ideja da AI mijenja ljude, već da pomaže u svakodnevnom radu i rutinskim procedurama. Primjena se veže primarno uz industriju kontaktnih centara, čija se kvaliteta unapređuje implementacijom virtualnog voice asistenta', pojasnio nam je Jasmin Baborac iz Combisa koji je dio HT Grupe.

  • +3
DT na MWC-u Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Deutsche Telekom

Druga usluga koju je HT predstavio je Pametna tvornica, rješenje kojim se potiče tvrtke na digitalizaciju proizvodnih procesa – ono pokriva sve segmente proizvodnje, od digitalizacije proizvodne linije, MES-a (Manufacturing Execution System) i infrastrukture do privatne kampus mreže za povezivanje cijelog rješenja.

'Kada neka tvrtka koja se bavi proizvodnjom želi svoje procese učiniti sljedivim u stvarnom vremenu, može učiniti to pomoću Pametne tvornice. Na neki način katapultiramo tvrtke u digitalni svijet, što donosi značajnu uštedu vremena i resursa, a rad je brži i efikasniji. Sve što se događa u proizvodnji korisnik može u stvarnom vremenu imati pod kontrolom – što strojevi rade, tko na njima radi, što se troši i koliko, koji se proizvod proizvodi, kolika je učinkovitost stroja, a kolika čovjeka. To već tri godine radimo u suradnji s tvrtkom Ascalia', otkrio nam je Robert Manenica iz HT-a.

Dodao je da imaju četiri korisnika iz različitih industrija: tako su proizvodnju krumpira Agrovelebita gotovo u potpunosti digitalizirali – od vađenja iz zemlje do dolaska krumpira u skladište pa do pakiranja i prodaje. Pametnu tvornicu koristi i zagrebački Plastform, tvrtka koja se bavi proizvodnjom stiropora. 'Pratimo energente koje troše pri proizvodnji', pojasnio nam je Manenica.

Treći korisnik je Gorica staklo. Ta je tvrtka željela znati koja joj je narudžba točno proizvedena i je li isporučena, što omogućava upravo operativna digitalizacija Pametne tvornice. Korisnik tog rješenja je i sisački Optiplast, kojem je Pametna tvornica među ostalim pomogla pri praćenju efektivnosti strojeva u proizvodnji.

Osim Virtual Voice Assistanta i Pametne tvornice, na MWC-u je predstavljen OneCity, platforma koja omogućava transparentnu komunikaciju između građana i grada putem mobilne i web aplikacije, kao i digitalnu transformaciju gradskih usluga i servisa. Već je u primjeni u Splitu.

Građanima su tako na jednom mjestu dostupni svi korisni podaci: uvid u dogovorene usluge koje građani ili tvrtke imaju s gradskim tvrtkama, informacije o računima, dugovanjima te mogućnost plaćanja računa, prijave problema i prigovora, prijave u vrtić, informacije o događanjima, kao i podnošenje zahtjeva i zaprimanje dokumenata koje izdaje grad. Sustav se također može integrirati s drugim sustavima i rješenjima koji se već koriste u gradu te tako objediniti sve pogodnosti koje pametni grad nudi na jednom mjestu.

Predstavljen je i CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), rješenje koje HT u suradnji s Infobipom pruža poslovnim korisnicima i kojim im omogućava omnichanell komunikaciju putem više različitih komunikacijskih kanala (SMS, Whatsapp, Viber, e-mail, chat i RBM) s njihovim krajnjim korisnicima. CPaaS omogućava tvrtkama da budu agilnije i prilagodljivije na potrebe svojih korisnika s ciljem stvaranja kvalitetnih dugoročnih odnosa s korisnicima i povećanja korisničkog zadovoljstva.