Digitalna transformacija je i prilika za internu preobrazbu tvrtke kako bi osigurala nove prihode, optimizaciju troškova i bolje korisničko iskustvo, na što su neke domaće tvrtke već utrošile milijune kuna
Digitalna je transformacija neminovnost i velika prilika za tvrtke', rekao je Saša Kramar, član uprave Hrvatskog Telekoma za poslovne korisnike tijekom okruglog stola Digitalna transformacija na djelu - što to znači uspjeti s poslovanjem u oblaku, održanog tijekom Microsoftovog Partner dana u Zagrebu.
Ujedno, dodao je Kramar, to je prilika za internu transformaciju tvrtke kako bi osigurala nove prihode, optimizaciju troškova i bolje korisničko iskustvo. HT je već u tom segmentu puno napravio i zna što još mora napraviti. Telekomima će infrastruktura ostati jezgra poslovanja, u koju će nastaviti ulagati te na njoj graditi temelje za digitalnu transformaciju svojih korisnika.
U sklopu grupacije Deutsche Telekoma je predvodnik, kako po postotku prihoda koji dolaze od digitalnih usluga tako i po spremnosti sustava, a njihovu trgovinu online Marketplace koristit će i druge članice grupacije.
'Želimo biti prvi i najbolji, ako je to moguće, ali treba biti svjestan kako promjena neće doći sama po sebi', rekao je Kramar.
Direktor Spana Nikola Dujmović tijekom rasprave je rekao kako je ta tvrtka dosad uložila deset milijuna kuna u digitalnu transformaciju, a izneseni su i primjeri kako taj proces zahvaća i tradicionalne segmente poput poljoprivrede, gdje se koristi za štednju vode i električne energije te povećanje prinosa.
U fiskalnoj godini koja je završila 30. lipnja, Microsoft Hrvatska zabilježio je porast broja partnera koji prodaju rješenja temeljena na računalstvu u oblaku za 55 posto na godišnjoj razini te rast prihoda od poslovnih korisnika u tom segmentu za 250 posto u protekle dvije godine.
Zahvaljujući partnerima poput Hrvatskog Telekoma, Hrvatska je prva zemlja u skupini od 15 europskih po broju prodanih pretplata na Office 365, istaknuo je direktor Microsofta u Hrvatskoj i BiH Ivan Vidaković na početku Partner dana koji je u zagrebačkom hotelu Sheraton okupio oko 150 sudionika.
Cloud je najveći svjetski trend i cilj nam je hrvatskim kompanijama ponuditi sve pogodnosti poput veće produktivnosti, brzine, skalabilnosti, manjih troškova...', rekao je Vidaković.
Moglo se, između ostalog, čuti kako u Microsoft u Hrvatskoj ima 1.021 partnera, kako je 30 posto korisnika u Lijepoj Našoj instaliralo Windows 10 te kako Microsoft uspijeva ostvariti rast prihoda gledano godinu na godinu od softvera unatoč padu broja prodanih računala.
Erwin Hartenberg, Microsoftov direktor za korisničko iskustvo u Srednjoj i Istočnoj Europi, u svom je izlaganju istakao kako smo tek na početku revolucije koja će u drastičnoj mjeri uvesti tehnologiju u svakodnevni život i poslovanje te kako je to prilika za zemlje poput Hrvatske.
Promjena će nam donijeti nestajanje granice između fizičkog i digitalnog, a računala koja se prilagođavaju nama mogućnost da odgovore na pitanja što će se dogoditi i što bismo trebali poduzeti u poslovanju.
Kao primjer je naveo Rolls-Royce, koji je upotrijebio podatke o zrakoplovnim letovima kako bi uz pomoć strojnog učenja izračunao putanje koje manje opterećuju motore te tako ne samo smanjio troškove održavanja već i omogućio novi model prodaje: umjesto motora nude sate leta.
Usluge će sve više biti kognitivne, poput Skypea koji prevodi ono što korisnici govore u gotovo stvarnom vremenu te će se oslanjati na napredak tehnologija poput prepoznavanja lica i strojnog učenja.