JOŠ UVIJEK NA POČETKU

Digitalna transformacija ključna za rast, no tek polovica kompanija uvodi AI

03.09.2024 u 07:38

Bionic
Reading

Gotovo 50 posto kompanija iz područja uslužnih djelatnosti još uvijek je na početku procesa usvajanja umjetne inteligencije, iako su svi složni da je AI glavni pokretač digitalne transformacije, kako u internim operacijama, tako i u interakciji s korisnicima. Jedan je to od zaključaka istraživanja konzultantske kuće Horváth, u kojem je sudjelovalo više od 770 menadžera iz kompanija koje posluju u 29 država, uključujući Hrvatsku. Istraživanje je obuhvatilo kompanije koje se bave proizvodnjom, te one iz područja uslužnih djelatnosti

Spomenuta je studija pokazala da menadžeri upravo digitalnu transformaciju prepoznaju ključnom za osiguranje srednjoročnog i dugoročnog rasta kompanija.

Istraživanje je pokazalo da kompanije koje se bave proizvodnjom povećavaju svoju radnu snagu i otvaraju radna mjesta u svim zemljama u kojima posluju, osim u Njemačkoj. Glavni rast događa se u Sjevernoj Americi, Aziji i istočnoj Europi. Kompanije pogone za razvoj proizvoda sve više sele na tržišta u razvoju, a ključni čimbenici koji utječu na ovaj trend su primarno povoljniji uvjeti poslovanja na takvim područjima i optimizacija ukupnih troškova.

Također, ispitanici se slažu da na aktualnu poslovnu situaciju značajno utječu rastuće cijene sirovina i poremećaji u opskrbnom lancu, te kompanije nastavljaju ulagati u jačanje otpornosti svog poslovanja u svim regijama u kojima posluju.

'U svijetu koji se brzo mijenja, tvrtke moraju pronaći optimalna rješenja kako bi osigurale otpornost i prilagodljivost promjenama. Uspješne transformacije kompanija zahtijevaju redefinirane modele upravljanja, nove oblike suradnje središnjice i regionalnih organizacija te nove vještine, što se ne odnosi samo na zaposlenike, već i na top menadžment. Istraživanje je potvrdilo i da u skladu s digitalnom transformacijom, ulaganje u kibernetičku sigurnost ostaje vodeća tema kompanija', objasnila je Maria Boldor iz konzultantske kuće Horváth.

U svim industrijama su usredotočenost na kupca, razumijevanje specifičnih potreba kupaca i operativna izvrsnost istaknuti kao ključna prednost u poslovanju i postizanju rasta.