CES 2015

Doba tehnološkog preispitivanja

Bionic
Reading

Ove godine se na najvećem tehnološkom sajmu na svijetu očekuje ponajviše od startupova, s obzirom da velike kompanije uoči sajma nisu predstavile uređaje koji bi trebali obilježiti godinu koja započinje

Otvoren je International CES, najveći svjetski sajam potrošačke elektronike koji tradicionalno početkom siječnja predstavlja inovacije, trendove, uređaje i poslovne politike koje bi trebale obilježiti godinu što je upravo započela. Bit će predstavljeno oko 20 tisuća novih proizvoda od kojih će, zapravo, vrlo mali broj zaživjeti na tržištu.

CES je prilika inovatorima i startupovima da prikažu svoje adute koji bi trebali zainteresirati poduzetne investitore ili širu publiku te tako osigurati tržišni uspjeh.

Uoči početka manifestacije, mnoge tvrtke organizirale su press konferencije, a održana su i dva popratna medijska eventa na kojima su uglavnom startupi pokazali svoje adute: posrijedi je službeni CES Unveiled i Digital Experience koji nema veze sa sajmom, ali mnogi izlagači tu vide priliku da medijima izravno predstave nove proizvode.


Na temelju tih uvodnih događanja očito je kako će ova godina biti godina isprobavanja novih ideja, a CES je poželjan lakmus. Velike tvrtke na press konferencijama nisu predstavile neke proizvode koji bi trebali biti kameni međaši i obilježiti novo tehnološko doba.

Kako je uvodni govor uoči konferencije održao prvi čovjek Samsunga Boo-Keun Yoon, očekivalo se da bi Samsung mogao predstaviti novu inačicu flagshipa iz serije Galaxy, model S6, ali to se nije dogodilo, kao što ni Sony nije predstavio Xperiju Z4.

Tako je zasad u kategoriji mobilnih uređaja šlag pobrao LG predstavivši model G Flex 2 koji ispravlja sve nedostatke jedinice, a uključuje novi osamjezgreni Qualkommov čipset što mu osigurava titulu najbržeg smartfona na svijetu. No, i dalje ostaje upitno čemu ta zakrivljenost uređaja, jer to ponajviše pridonosi nezgrapnosti pri uporabi.

Očito je kako će nove tvrtke ipak biti više u fokusu, a njihove inovacije mogle bi zainteresirati i veće kompanije. No, pitanje je kvalitete i učinkovitosti njihovih proizvoda i ideja. S obzirom da je se tehnologija ne može intenzivno razvijati po pitanju performansi, a ni dizajn više nije onaj X faktor koji bi mogao presuditi kod uspjeha, mnogi nastoje ubaciti tehnologiju u svakodnevni život, pa se roje razne ideje koje mogu biti ingeniozne ili katastrofalne.

Tvrtka SleepPhones tako je predsrtavila traku za glavu u koju su smještene slušalice kako bi korisnik lakše zaspao, a iSet smartwatch koji omogućuje tenisačima da dijele svoje rezultate putem interneta. Jedino bi trebali za svaki poen kliknuti na sat. Tvrtka Air predstavila je, pak, levitirajući Bluetooth zvučnik koji navodno dalje bolji zvuk.

Dakako, ima i provjerenih poboljšanja: poznata tvrtka koja proizvodi pojačala Marshall (da, ona na koju je Nele Karajlić mislio kad je rekao na koncertu Zabranjenog pušenja u Rijeci: 'Crk’o nam Marshall.') razvila je prilično otporne flesibilne slušalice, a Adidas je predstavio novu generaciju svoje pametne lopte koja koristi Bluetooth.

Nema sumnje da će i ove godine CES pokazati mnoštvo zanimljivih proizvoda, no osim eksplozije nosivih uređaja (strtupi su prikazali gomilu smartwatcheva i narukvica za trčanje), ne nazire se neki veliki tehnološki trend.