OKONČAN PROJEKT

Dobili smo digitalni ICT školski kurikulum

13.02.2015 u 11:05

Bionic
Reading

Tijekom 18 mjeseci razvijeni su međupredmetni IKT kurikul, interaktivni digitalni nastavni materijali i priručnik o provedbi kurikula u nastavi te održana edukacija za učitelje predmetne nastave

Projekt ICT Curricula - Razvoj elemenata kvalifikacija, programa i kurikula u dijelu računalne kompetencije u osnovnoškolskom obrazovanju započeo je u kolovozu 2013. godine. Na njemu su radili CARNet - Hrvatska akademska i istraživačka mreža, Agencija za odgoj i obrazovanje, Otvoreno učilište Algebra i Hrvatski informatički zbor.

Razvijen je osuvremenjen osnovnoškolski kurikul, s naglasakom na razvoj digitalne kompetencije među učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole na sadržajima iz osam nastavnih predmeta - hrvatski jezik, strani jezik, matematika i fizika, kemija i biologija te povijest i geografija.

Uz kurikul razvijen je i priručnik za primjenu te interaktivni digitalni nastavni materijali za svih osam predmeta. Digitalni materijali smješteni su na Nacionalni portal za učenje na daljinu Nikola Tesla, gdje će učenicima i učiteljima s valjanim elektroničkim identitetom u sustavu AAI@EduHr biti dostupni od 18. veljače.

Pet radnih skupina predvodili su viši savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje. Svaka se sastojala od pet učitelja, dva nastavnika i jednog stručnjaka za ICT.


Digitalne nastavne materijale izradilo je Otvoreno učilište Algebra, čiji je ravnatelj Mislav Balković naglasio kako je razvijeno 108 lekcija koje su predviđene za primjenu tijekom 90 nastavnih sati u nastavi.

Tijekom studenog i prosinca 2014. u tri osnovne škole (OŠ Brodarica, OŠ Popovača i OŠ Antuna Bauera, Vukovar) održana je eksperimentalna provedba kurikula i digitalnih nastavnih materijala u kojoj je sudjelovalo 522 učenika od petog do osmog razreda te 15 njihovih učitelja. U nastavi su primijenjeni digitalni nastavni materijali na različitim platformama - mobilnim uređajima pogonjenima Androidom i Windowsima te stolnim i prijenosnim računalima.

'Ovi međupredmetni kurikuli mogu biti polazišna točka za daljnje razvijanje kurikula i za druge predmete, kako bi unaprijedili aktivno i samostalno učenje u osnovnoj i u srednjoj školi, pogotovo u strukovnim programima' rekao je Darko Tot, načelnik Sektor za potporu sustavu i programe Europske unije, tijekom predstavljanja projekta.


Pomoćnica ravnatelja CARNeta Branka Vuk istaknula je kako je primjena međupredmetnog ICT kurikula i digitalnih nastavnih materijala posebno dobro prihvaćena kod učenika s lošijim uspjehom, koji su pokazali dodatnu upornost u rješavanju kvizova i zadataka, čak i oni koji ne pohađaju informatiku kao izborni predmet. Učitelji su istaknuli kako bi ovakav način rada bio poželjan povremeno, za vježbu i ponavljanje usvojenog gradiva.

Učitelji su pokazali velik interes za webinare i međupredmetni kurikul - u 16 dana su na webinarima sudjelovala 1722 učitelja. Snimke i dalje dostupne putem CARNetovog web odredišta Media on Demand.

Projekt ICT Curricula je s 3,3 milijuna kuna financiran u sklopu 4. komponente programa IPA za razvoj ljudskih potencijala.