Sve češće korisnici Instagrama otvaraju barem tri računa: poslovni, obični i lažni. Na taj način filtriraju informacije i manje brinu oko toga hoće li netko vidjeti i ono što ne bi trebao
Od malih nogu nam govore da budemo svoji. Lijepa misao, no biti svoj i ustrajati na tome nije baš lako. Što ako nas zbog toga ismiju i proglase čudacima? Tako razmišljaju mnogi, pa čak i pripadnici Z generacije, unatoč njihovoj sklonosti da svoje živote dokumentiraju na društvenim medijima. A takve stvari izazivaju glavoblje i - stres.
No čini se da su tinejdžeri pronašli zaobilazno rješenje kada je riječ o komunikaciji s virtualnim strancima. Stres povezan sa društvenim medijima oni izbjegavaju tako što različite aspekte svojih života razdvajaju otvaranjem višestrukih Instagram računa.
Instagram je najpopularniji
Instagram je danas možda najvažnija internetska platforma za mlade. Istraživanje Business Insidera, provedeno na 1884 Amerikanaca u dobi od 13 do 21 godine, pokazalo je da 64,59% ispitanika provjerava Instagram svaki dan. Platforma u vlasništvu Facebooka, temeljena na objavljivanju fotografija, ostavila je daleko iza sebe sve druge društvene mreže, sve osim YouTubea, kojeg svakodnevno prati 62,48% ispitanika.
'Prisiljeni ste dijeliti svoj život s drugima. Svoj život pretvarate u slike i videozapise', kaže dvadesetogodišnja Aynour Elkasaby. 'Te ljude čak niti ne poznaješ, a ipak im dopuštaš da vide ono što pokazuješ svojim prijateljima', objašnjava njena sestra Perry (15).
Ona je zbog toga izbrisala sve svoje stare postove na Instagramu i sad koristi Snapchat. No Aynour se i dalje drži Instagrama na kojem ima tri različita računa: poslovni, obični i lažni, finsta Instagram.
Profili za svaku priliku
Podjela računa na različite kategorije mijenja način na koji vas vide poznanici, prijatelji i kolege. Možda ne želite da neki potpuni stranac ili poslodavac vide onu smiješnu fotografiju s odmora, ali je svakako želite pokazati prijateljima? S druge strane, možda ne želite bombardirati svoje prijatelje postovima vezanim uz karijeru, ali biste im voljeli pokazati svoja postignuća?
Aynour je dizajnerica interijera pa svoj profesionalni Instagram profil koristi da na njemu predstavi svoje radove; on joj služi kao svojevrsni internetski potfolio. Njezin glavni profil je mjesto na kojem postavlja 'cool stvari', ma kakve one bile. No to svakako nije platforma za potpuno opuštanje i više je nalik pažljivo cenzuriranoj verziji stvarnog života.
Račun za apsurde i zabavu
Za to postoji finsta, koju Aynour opisuje kao 'Instagram kakav bi doista trebao biti'. Taj je račun rezerviran za apsurdnosti, memeove i zabavu.
'Imam 20 ljudi na svojoj finsti', kaže Aynour. 'To su odreda bliski prijatelji s kojima mogu podijeliti blesave stvari.'