GOOGLE+ BRANDS

Društveni uzlet internetskog diva

09.11.2011 u 09:31

Bionic
Reading

Google+ otvorio se brendovima i ozbiljno konkurira Facebooku, LinkedInu i drugim društvenim mrežama. Je li Googleova društvena mreža konačno 'diplomirala'?

Kada je pred kraj rujna Google predstavio Google+ mnogi su bili uvjereni da je Google konačno pronašao način kako konkurirati Facebooku. Naime, Google je posljednjih nekoliko godina probao nekoliko usluga koje su trebali biti nekakva vrsta njihove društvene mreže, ali većina ih se pokazala neuspješnima.

Nakon prilično velika neuspjeha Google Wavea i Latitudea, Google je vrlo pompozno početkom prošle godine najavio Google Buzz. Buzz je funkcionirao na Gmailu i korisnici su preko njega upisivali svoje statuse, razmjenjivali fotografije, linkove, videa, i svu su komunikaciju mogli pratiti preko Gmailovog inboxa. U prvo vrijeme sve je izgledalo kao da je Google konačno pronašao recept za društvenu mrežu koja će privući veliki broj korisnika, no Buzz je imao previše opcija koje su se uključivale same od sebe, a koje korisnici nisu tražili niti su ih htjeli imati. Osim toga, Facebook je i dalje bio zabavniji i mnogi članovi nisu Facebook htjeli mijenjati s drugom društvenom mrežom.

S vremenom je došlo do osipanja korisnika, a kritike za Buzz samo su rasle. Google je pokušavao nešto izmijeniti, ali šteta je već bila učinjena i Buzz više ništa nije moglo spasiti, zbog čega je Google prije mjesec dana objavio da ukida ovu uslugu.

U vrijeme kada je Buzz bio na putu za gašenje, broj korisnika Google Plusa došao je do nekih deset milijuna što je izniman uspjeh za jednu novu društvenu mrežu, koja je u tom trenutku bila 'stara' jedva tri tjedna. Danas Google+ ima četrdeset milijuna korisnika, što ga čini vrlo brzo rastućom društvenom mrežom čak i u usporedbi s Facebookom čiji se broj članova od 2008. svakih šest mjeseci povećava za oko stotinu milijuna (izvor: The Facebook Blog) i kojem je prije 2008. trebalo tri godine da dođu do brojke od 25 milijuna članova.

Ohrabren najvećim uspjehom jedne ovakve svoje usluge, Google je tako od utorka otišao i korak dalje te je Google+ otvorio brendovima koji od sada na Google Plusu mogu imati svoje stranice. Već prvog dana svoje stranice na Googleu predstavilo je dvadeset poznatih kompanija i brendova, poput Toyote, Pepsija, grupe Coldplay, Burberryja, CNN-a, nogometnog kluba Barcelona i mnogih drugih. Google Plus Pages su po svojoj funkciji jako slični stranicama kompanija na Facebooku, a razlikuju se, naravno, po opcijama i dodacima, kao što su Hangouts ili Circles.

Brendovske stranice na Google Plusu moći će se tražiti ne samo preko ove društvene mreže, već i preko Googleove tražilice. Sve što korisnici trebaju napraviti je ukucati znak + i zatim naziv brenda, a Google je ovu uslugu nazvao Direct Connect. Komunikacija s korisnicima za brendove će biti otprilike kao i na većini društvenih mreža, a to znači da će komunicirati preko statusa i poruka. Također će moći na svoje profile stavljati linkove, fotografije, videa i razni drugi multimedijski sadržaj koji je zanimljiv korisnicima.

Google Plus ima i jednu veliku prednost u odnosu na Facebook zbog čega mu broj članova tako brzo i raste. Google, naime, mjesečno ima milijardu jedinstvenih posjeta, što je ogroman udio na internetskom tržištu i svi su ti posjetitelji potencijalni članovi Google Plusa.

Osim toga, uopće ne treba sumnjati da će Google u svoju društvenu mrežu integrirati i sve svoje načine oglašavanja koji im svake godine donose milijarde dolara zarade. Naime, oglašavanje brendova na Facebooku je i Zuckerbergu donjelo velik novac, tako Google ima više razloga za razvijanjem Google Plusa. Stranice za brendove samo su prvi korak da postanu uistinu vrlo ozbiljna konkurencija Facebooku.