NA DNU

DVD je 'umro' još lani?

03.03.2025 u 09:48

Bionic
Reading

Otprilike u ovo doba prošle godine, VIP+ je predvidio da će 2024. biti godina kada će DVD postati posao vrijedan manje od milijarde dolara u SAD-u

Nedavno 'Izvješće o digitalnoj medijskoj zabavi za 2024.' Digital Entertainment Grupw potvrdilo je upravo to: nakon godina pada, tržište DVD-a dosegnulo je dno. Prodaja fizičkih diskova u SAD-u pala je za 23 posto s 1,3 milijarde dolara u 2023. na 959,6 milijuna dolara prošle godine, piše Variety.

To je pad od 94,2 posto u odnosu na rekordnu prodaju DVD-a iz 2006. od 16,6 milijardi dolara. Pad je počeo 2008., oko godinu dana nakon što je Netflix pokrenuo svoju platformu za streaming.

Nasuprot tome, ukupna potrošnja Amerikanaca na kućnu zabavu dosegnula je rekordnu vrijednost od 57 milijardi dolara u 2024. godini (porast od 21 posto u odnosu na prethodnu godinu), što znači da je fizički proizvod činio samo 1,6 posto tog iznosa.

Moguće je da bi DVD industrija prešla granicu od 10 znamenki barem još godinu dana, da je još uvijek u prometu iznajmljivanje fizičkih filmova. Ali čak i tako, malo je vjerojatno da će trajati još dugo, prenosi N1.

U isto vrijeme, veliki američki trgovci, uključujući Best Buy, Target i Walmart, ili su povukli ili prestali prodavati DVD-ove i Blu-rayove, tako da ideja da bi se fizički proizvod mogao u potpunosti ukinuti u skoroj budućnosti nije isključena.

Što se tiče DVD-a, njegovo vrijeme kao glavnog igrača u industriji možda je prošlo, ali njegovo ponovno rođenje poput vinila kao statusnog simbola za predane kolekcionare je uvelike u tijeku.