SVAKI ČETVRTI

Europljani su poludjeli za ovom klasom automobila

25.01.2017 u 18:19

Bionic
Reading

Svaki četvrti auto prodan u Europi prošle godine bio je SUV ili crossover, pokazuju podaci o registracijama tvrtke za istraživanje tržišta Jato Dynamics

Ljubavna afera između kontinenta na kojem živimo i SUV-ova, odnosno mekih (soft-road) ‘terenaca’, kako bi se najlakše mogla opisati ova vozila s povećanim odstojanjem od tla i mogućnošću kupnje s pogonom na sve kotače prošle je godine prerasla u pravu čvrstu emocionalnu vezu. Pokazuju to podaci tvrtke za istraživanje tržišta Jato Dynamics, koja navodi da je prošle godine svaki četvrti novi automobil na tržištu bio SUV. Ovakav je bum razlog zbog kojeg će SUV-ove i crossovere idućih godina tržištu ponuditi Rolls-Royce, Aston Martin, Lamborghini i tko zna tko ne, jedino se Ferrari zasad drži sa strane.

Kod automobila za kupce plićeg džepa SUV eksplozija se nastavila i prošle godine, uz porast registracija od 21,4 posto - povećanje sa 3,2 milijuna automobila koji su registrirani u 2015. na 3,9 milijuna prošle godine.  Nasuprot tome, tradicionalni segmenti porasli su za samo 2,2 posto. U stvari, europske potrošačke preferencije idu prema SUV-u, i daleko od karoserijskih oblika ’hatchback’-a, limuzina, karavana i monovolumena. SUV-ovi su činili više od četvrtine ukupnih registracija sa 25,6 posto, što je porast tržišnog udjela od 3,1 posto u odnosu na 2015.  Nasuprot tome, monovolumeni su pali za 0,9 posto s tržišnim udjelom od 9,5 posto, dok su gradski automobili izgubili 0,8 posto tržišta te se zaustavili na solidnih i 21,2 posto tržišnog udjela, pokazuju podaci Jato Dynamicsa.