Najnovija izvješća spominju prenamjenu radne snage u odjel za generativni AI, dok projekt Titan - koji je trajao desetak godina, izmijenio hrpu šefova i zapošljavao 2000 ljudi - odlazi u povijest
Deset godina, milijarde dolara, višestruke promjene vodstva i brojne glasine kasnije - projekt Apple Car je mrtav. Novo izvješće Marka Gurmana iz Bloomberga kaže da je Apple službeno otkazao proizvodnju električnog automobila, priopćivši tu vijest gotovo 2000 zaposlenika koji su radili na njemu u utorak.
Kao dio promjene, Apple će premjestiti 'mnoge zaposlenike koji rade na automobilu' u odjel za umjetnu inteligenciju tvrtke gdje će se usredotočiti na generativne AI projekte, o kojima se očekuje da će Apple više podijeliti kasnije ove godine, prema izjavi izvršnog direktora Tima Cooka na razgovoru o zaradi tvrtke ranije ovog mjeseca. Automobilski tim, naglašava Engadget, također uključuje stotine hardverskih inženjera i dizajnera automobila, od kojih će se neki moći prijaviti za poslove u drugim odjelima tvrtke. Ostali će vjerojatno biti otpušteni.
Apple nikada nije javno govorio o svojim naporima da napravi vozilo, interno poznato kao Projekt Titan. No brojna curenja informacija tijekom godina otkrila su ambicije tvrtke da se proširi na potpuno novu kategoriju proizvoda u kojoj nije imala iskustva.
Projekt je započeo 2014. godine, a Apple je želio proizvesti potpuno autonomni automobil s daljinskim komandnim centrom. No posljednjih godina Apple je navodno smanjio svoje ambicije. Još prošlog mjeseca, nova su izvješća sugerirala da bi Appleov automobil, koji bi mogao debitirati 2028., bio električno vozilo više nalik Tesli nego nečem potpuno novom.
Projekt Titan također je prošao kroz brojne promjene u vodstvu. Godine 2021. Apple je imenovao Kevina Lyncha, izvršnog direktora koji je prethodno nadgledao razvoj Apple Watcha, na čelo automobilskog odjela nakon što je Doug Field, prethodni voditelj Projekta Titan, otišao u Ford.
Apple je navodno razmišljao o cijeni automobila na oko 100.000 dolara, u okvirima vrhunskog Tesla Modela X. Ali Appleovi rukovoditelji navodno su bili zabrinuti za profitne marže po toj cijeni. Taj je potez rijedak korak nazad za tvrtku, koja je prema Bloombergu godinama radila na 'pogonskim sklopovima, samovozećim hardverom i softverom, interijerima i eksterijerima automobila i drugim ključnim komponentama'.