EU je u svibnju kaznio Metu s 1,2 milijarde eura zbog premještanja podataka građana EU-a na poslužitelje sa sjedištem u SAD-u
Meta bi u Europskoj uniji mogla dodati opciju plaćene pretplate za Instagram i Facebook, piše New York Times. Opcija bez oglasa osmišljena je kao rješenje za propise Europske unije koji su spriječili neke od Metinih najunosnijih metoda prikupljanja podataka. Tvrtka je, podsjetimo, u travnju rekla da oglašavanje u EU čini 10 posto ukupnih prihoda tvrtke.
Ovim bi potezom Meta po prvi put odstupila od svog standardnog modela besplatne platforme podržane oglašavanjem i povezanim prikupljanjem podataka. Izvor nalaže da će tvrtka u EU nakon uvođenja opcije nastaviti nuditi besplatne verzije Facebooka i Instagrama s oglasima. Cijena pretplate bez oglasa još nije poznata.
'Insajderi' koje navodi NYT vjeruju da bi ponuda plaćene varijante bez reklama mogla 'ublažiti zabrinutost nekih europskih regulatora', čak i ako je malo ljudi koristi. Ova bi mjesečna pretplata 'mogla poslužiti Metinim interesima u regiji'.
Opcija bez oglasa za europske korisnike označila bi jednu od najznačajnijih podjela između potrošačke tehnologije u EU i SAD-u. Meta i druge društvene platforme bile su prisiljene prilagoditi se GDPR-u i drugim propisima, a EU je u svibnju Metu kaznio s 1,2 milijarde eura zbog premještanja podataka građana EU-a na poslužitelje u SAD-u.
Tvrtka je pored toga 2022. godine kažnjena s 265 milijuna eura jer nije spriječila krađu i objavu mobilnih brojeva i drugih podataka milijuna korisnika Facebooka.
Ovo pokazuje da se tehnološke tvrtke pridržavaju digitalnih propisa EU-a, što sugerira da ostaju dužne vladama, a ne obrnuto', rekao je profesor prava Anu Bradford sa Sveučilišta Columbia za New York Times.