TRŽIŠTE PO SVAKU CIJENU

Facebook je Kinezima razvio alat za cenzuru?

25.11.2016 u 08:37

Bionic
Reading

Zbog pritiska Wall Streeta i analitičara, Facebook na sve moguće načine pokušava osigurati dalji rast - a posebna meta je na kinesko tržište. Prema pisanju New York Timesa, stvari su išle toliko daleko da je ova društvena mreža zapravo razvila alate za cenzuru u Kini, kako bi poboljšala odnose s tamošnjim vlastima

Alat je navodno zagovarao i čelnik internetskog diva, Mark Zuckerberg, a informacijeo svemu je NYT potvrdio s bivšim i trenutnim zaposlenicima Facebooka. U službenoj izjavi Facebook je tek izjavio kako pokazuju zanimanje za kinesko tržište, no nisu objasnili jesu li uistinu kreirali softver namijenjen cenzuri.

'Već dugo vremena naglašavamo kako smo zainteresirani za Kinu te da vrijeme provodimo učenjem i razumijevanjem te zemlje. Za sada nismo donijeli nikakvu posebnu odluku što se tiče našeg pristupa Kini', stoji u priopćenju.


Kina je najveće internetsko tržište s otprilike 700 milijuna korisnika, no veliki problem za zapadnjačke tvrtke je striktna kontrola tamošnjih vlasti. Cenzura se nalazi na svakom koraku - bilo da je riječ o podjeli privatnih informacija ili pisanju o osjetljivim temama. S poslovne strane se čini vrlo izgledno da je Facebook pisanjem softvera koji bi automatski potiskivao neželjene teme iz određenih regija i određenih tema 'kupio' vlasti te da bi širenje moglo proći neometano.

Facebook prema pisanju NYT-a ne želi koristiti softver za svoje potrebe, već bi ga pružio trećim stranama za praćenje onoga što stiže na korisničke news feedove