Messenger, tvrde u najvećoj društvenoj mreži svijeta, ne koristi skenirane podatke za oglašavanje već za suzbijanje zloraba. No, politika tvrtke mogla bi obuhvaćati više no što korisnici očekuju
U Facebooku skeniraju poveznice i slike koje si šaljemo međusobno putem aplikacije za brbljanje online Messenger te čitaju razgovore koje su moderatori označili kako bi provjerili jesu li u skladu s tvrtkinim pravilima i uvjetima korištenja. Ukoliko nisu, bivaju blokirani ili ugašeni.
privatnost na udaru
Facebook nije jedini koji vas prati. Donosimo pet alata za zaštitu
Iz Facebooka je stigla potvrda kako to doista rade nakon što su se po objavi intervjua sa suosnivačem i glavnim direktorom te tvrtke Markom Zuckerbergom pojavila pitanja vezana uz funkcioniranje Messengera i zaštitu privatnosti.
Zuckerberg je novinaru Voxa Ezri Kleinu ispričao kako su ga nazvali zbog etničkog čišćenja u Myanmaru. U Facebooku su otkrili ljude koji su slali senzacionalističke poruke koristeći Messenger i obustavili njihovo slanje, rekao je. To priznanje za sobom je povuklo očekivano pitanje: što sve još čitaju u Facebooku?
Messenger, tvrde u najvećoj društvenoj mreži svijeta, ne koristi skenirane podatke za oglašavanje. No, politika tvrtke mogla bi obuhvaćati više no što korisnici očekuju.
Skeniranje u potrazi za zlorabama
Kako su rekli Bloombergu, iako su razgovori u Messengeru privatni Facebook ih skenira i koristi iste alate namijenjene prevenciji zlorabe i zlostavljanja u drugim dijelovima svoje društvene mreže.
Sav sadržaj mora biti u skladu sa smjernicama standarda zajednice. Moguće je prijaviti objave ili poruke koje ih krše, a te prijave pregledavaju i procjenjuju timovi ljudi ili automatizirani alati.
Primjerice, kad pošaljete fotografiju Messengerom automatizirani sustav ju skenira koristeći tehnologiju uspoređivanja fotografija kako bi otkrio je li nalik poznatim slikama iskorištavanja djece. Slično bivaju skenirane i poveznice kako bi se provjerilo sadrže li zlonamjerni softver.
FRKA JE
U kakav se to skandal upetljao Facebook i šest stvari koje morate o tome znati
Do 2014. godine Messenger je bio sastavni dio Facebooka. Nakon toga je izdvojen u zasebnu aplikaciju. Za razliku od WhatsAppa (također u vlasništvu Facebooka), nema automatski uključenu enkripciju sadržaja od korisnika do korisnika, već ju morate uključiti.
U Facebooku su predložili nove uvjete korištenja, kojima bi pojasnili kako Messenger i Instagram potpadaju pod ista pravila kao i matična im tvrtka.
Facebook je intenzivno na udaru kritika nakon što je skandal s tvrtkom Cambridge Analytica razotkrio kako su privatni podaci do 87 milijuna korisnika bili korišteni bez njihove dozvole.