PRIVATNOST PODATAKA

Francuski regulatori kaznili Apple zbog personaliziranih reklama u App Storeu

05.01.2023 u 13:13

Bionic
Reading

Apple navodno nije tražio dozvolu prije nego što je počeo sakupljati korisničke podatke

Apple je dobio kaznu zbog prikazivanja personaliziranih reklama. Francuska Državna komisija za informatiku i slobodu (CNIL) tehnološkom je divu naplatila kaznu od 8 milijuna eura zbog optužbi da je kompanija bez dozvole korisnika automatski sakupljala identificirajuće podatke iz App Storea na uređajima koji koriste iOS 14.6t. Sakupljene su informacije, piše Engadget, kompaniji pomogle da korisnicima dostavlja personalizirane reklame.

Korisnici, podsjetimo, mogu isključiti targetirane reklame, no one su po osnovnoj postavci aktivni te se ne mogu gasiti bez ulaska u nekoliko skrivenih izbornika, piše CNIL. Prikrivenost ovih opcija mnogim je korisnicima onemogućilo odluku o tome žele li dati informacije ili ne, kažu iz CNIL-a. CNIL navodi da su sproveli nekoliko provjera između 2021. i 2022. kako bi osigurali da kompanija poštuje pravila o podacima. Francuska je istragu započela u ožujku 2021.

Prema izvješću 9to5Maca, Apple je Patricku McGeeju iz Financial Timesa u izjavi rekao da su 'razočarani' s odlukom te da planiraju žalbu. Tvorac iPhonea kaže da njihov sustav pruža puno veću zaštitu korisnicima od konkurencije po pitanju dozvoljavanja targetiranih reklama te nije pratio korisnike putem aplikacija treće strane ili internetskih stranica.

iPhone 14 slike uređaja
  • iPhone 14 slike uređaja
  • iPhone 14 slike uređaja
  • iPhone 14 slike uređaja
  • iPhone 14 slike uređaja
  • iPhone 14 slike uređaja
    +6
iPhone 14 slike uređaja Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Apple, također naglašavamo, ima dosta grbav odnos sa francuskim regulatorima. Kompanija je dobila kaznu od 1.2 milijarde dolara (spuštenu na 364.6 milijuna) zbog navodnog sukoba interesa u distribucijskim lancima. kompanija je također dobila kaznu od 27.3 milijuna dolara zbog usporavanja iPhonea. Premda francuska vlada stoji iza sustava za blokiranje praćenja koji su došli sa iOS-om 14, očito je da im se kompanija i dalje nalazi na nišanu.