SEMANTIČKO PRETRAŽIVANJE

Google drastično mijenja pretraživač

15.03.2012 u 16:50

Bionic
Reading

Umjesto stranice s linkovima, tražilica bi ubuduće mogla izbacivati i podatke vezane uz pretragu iz vlastite baze podataka, kao i više oglasa

Tijekom idućih par mjeseci najpopularnija tražilica na svijetu počet će kao rezultat pretrage izbacivati više od pukog popisa linkova. Pri vrhu stranice pojavit će se više činjenica i izravnih odgovora na upite.

Promjena će, piše The Wall Street Journal, biti jedna od najvećih u povijesti te tvrtke, a mogla bi utjecati na milijune web-siteova koji se oslanjaju na Google kakav je sada. Istovremeno, mogla bi ekipi u Mountain Viewu pružiti više načina za isporučivanje oglasa.

Pretraga će i dalje biti bazirana na ključnim riječima i relevantnosti. No više će se oslanjati na semantičku pretragu, proces razumijevanja stvarnog značenja riječi.

Tražilica će bolje povezivati upite s bazama podataka koje sadrže stotine milijuna 'entiteta' - osoba, mjesta i stvari - podatke o kojima je tvrtka potiho nagomilala tijekom zadnje dvije godine. To bi ju trebalo više približiti načinju na koji ljudi - a ne strojevi - razumiju svijet.

Primjerice, pretražujete li internet u potrazi za informacijama o Plitvičkim jezerima, osim linkova dobit ćete i podatke koje tražilica ima o njima, poput lokacije (na Google Mapsima), nadmorske visine, prosječne temperature i tome slično.

Složenija pitanja - primjerice, 'Kako se zovu pojedina jezera na Plitvicama?' moći će dobiti izravan odgovor, umjesto pukog preusmjeravanja na druge stranice.

Ono što nema u svojoj stalno rastućoj bazi podataka, Google će potražiti spajajući semantičko pretraživanje s postojećim rješenjima, kako bi tražilica bolje razumjela vrijednost informacija na siteovima i odredila što treba prikazati.

Prve će promjene biti vidljive tijekom nadolazećih mjeseci. No u Googleu kažu kako je riječ o procesu koji traje i trajat će godinama, a koji će za rezultat imati ulazak u novu generaciju pretraživanja.

Google trenutačno drži 66 posto globalnog tržišta pretraživanja i više od 75 posto prihoda od oglašavanja vezanog uz tražilice. U semantičko pretraživanje ulazi kako bi zadržao vodeću poziciju, ali i othrvao se pritisku konkurenata poput Facebooka i Applea.

Nije još jasno kako će nova tražilica izgledati, kakvi će biti novi oglasi te što će promjena točno značiti za stranice koje koriste Googlevu tražilicu. No za očekivati je da ćemo biti obaviješteni na vrijeme.