Dva diva iskusila su gušenje svojih sustava za računalstvo u oblaku. GDocsi su bili nedostupni sat, a Hotmail, Office 365 i SkyDrive tri sata
Prošli tjedan nije bio dobar za računalstvo u oblaku, piše eWeek. Bar ne za Google i Microsoft, čiji su se ključni sustavi za razmjenu poruka i online suradnju srušili.
Google Documents bio je 7. rujna sat vremena nedostupan milijunima korisnika, a Microsoftu se isto dogodilo dan kasnije.
Za Googleov problem kriv je bug u softveru koji je zadužen za upravljanje memorijom. Okinut je s ciljem poboljšanja mogućnosti suradnje na dokumentu u stvarnom vremenu.
Naime, kad god mijenjate Google Doc, računala pretražuju poslužitelje čiji sadržaj treba biti osvježen. Zbog buga to nisu dobro radila, što je za posljedicu imalo manjak dostupne memorije i restart.
Dok su se ona ponovno pokretala, njihov posao preuzela su druga računala, zbog čega su još brže ostajala bez dovoljno memorije.
Radeći pod tako velikim pritiskom, poslužitelji nisu mogli učinkovito obraditi većinu zahtjeva za pristup popisima dokumenata, dokumentima, crtežima i skriptama.
Tako je došlo do pada sustava. U Googleu kažu da su poduzeli mjere da se to ne bi ponovilo.
Microsoftov ispad bio je ozbiljniji. Zbog problema s DNS-om srušili su se Hotmail, SkyDrive i Office 365, a za rješenje problema trebala su tri sata.