Neželjeni telefonski pozivi različitih marketinških agencija postaju sve češći, a jedini način na koji se ljudi mogu obraniti je da zapisuju brojeve s kojih pozivi dolaze i na njih se više ne javljaju. Google je tom problemu pristupio na drukčiji način
Koliko vas je puta od ručka ili omiljene serije odvukao telefonski poziv neke marketinške agencije, istraživanja javnog mnijenja ili agencije koja vas obavještava da ste osvojili poklon, ali morate doći na nekakvu prezentaciju po njega?
Google je osmislio filter koji bi korisnike trebao zaštititi od neželjenih telefonskih poziva na fiksnim telefonima.
Američko Savezno povjerenstvo za trgovinu pozvala je tvrtke i pojedince da osmisle rješenje koje bi riješilo problem neželjenih 'spam' poziva.
Googleovi inženjeri, Daniel Klein i Dean Jackson, osmislili su jednostavan i učinkovit način po uzoru na filter koji Google koristi kako bi korisnike svog mail servisa zaštitio od neželjenih e-mailova.
Googleov sustav prikupljao bi pritužbe korisnika na određene brojeve telefona s kojih dolaze neželjenih pozivi i stvarao bazu podataka u stvarnom vremenu.
Nakon što dobije nekoliko prijava istog broja, algoritam bi ga označio kao 'spamera' i blokirao ili ga nekako označio kako bi ga primatelji mogli prepoznati.
Najveći bi problem mogao biti kako brzo stvoriti veliku bazu podataka i tako reagirati na neželjene pozive.
Ako Google uspije osmisliti jednostavno prijavljivanje neželjenih pozivatelja, poput prijavljivanja neželjenih elektroničkih poruka, sustav bi mogao zaživjeti.
No Federalna trgovinska komisija neće odmah prihvatiti i uvesti Googleov sustav. Očekuju da Google sam razvije i usavrši sustav, a potom će ga Komisija možda implementirati.
Možemo se nadati da će Google nastaviti svoj rad na ovom sustavu i pretvoriti ga u komercijalnu ponudu kako bismo i mi u Hrvatskoj dobili mogućnost obrane od napasnih telefonskih prodaja ili upornih poziva različitih 'agencija'.