Hrvatska gospodarska komora (HGK) organizirala je dvodnevnu edukaciju 'Strategija digitalne transformacije poslovanja', s ciljem da privatnom sektoru pruži alate za uspješnu digitalnu tranziciju, priopćili su iz HGK-a
Zelena i digitalna transformacija gospodarstva jedan je od ključnih smjerova Nacionalne razvojne strategije RH do 2030. godine. U skladu s europskim planom Digitalnog desetljeća, Hrvatska radi na digitalnoj transformaciji malih i srednjih poduzeća, kako bi do kraja desetljeća 90 posto MSP-ova postiglo osnovnu razinu digitalne integracije.
„Digitalna transformacija omogućujući tvrtkama da kroz disruptivne inovacije i brzu prilagodbu promjenama zadrže profitabilnost, povećaju konkurentnost i stvore dugoročnu vrijednost, uz naglasak na ljude, organizacijsku kulturu i tehnologiju. Ona je nužnost za svako poduzeće koje želi opstati i rasti na suvremenom tržištu. U tom kontekstu, ova edukacija se pokazala iznimno važnom za hrvatske poduzetnike jer im omogućuje razumijevanje ključnih trendova te usvajanje vještina potrebnih za prilagodbu promjenama u okruženju i unaprjeđenje poslovanja. Naš cilj je pomoći poduzetnicima u izradi konkretnih i održivih strategija za uspjeh u digitalnom dobu,“ poručuje potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj, Tomislav Radoš.
Hrvatska još uvijek zaostaje za prosjekom EU u razvoju digitalnih vještina i implementaciji naprednih tehnologija, prema prošlogodišnjem DESI izvješću o digitalnoj transformaciji nalazi na 21. mjestu od 27 članica EU-a. Izazovi su digitalna povezanost ruralnih područja i razvoj digitalne infrastrukture, poput 5G mreže. Potencijal za napredovanje leži u potporama poduzećima za digitalnu tranziciju poslovanja i u obrazovanju o prednostima digitalizacije.
"Digitalna transformacija povećava produktivnost, zadovoljstvo zaposlenika i klijenata. Poduzeća koja su implementirala digitalne promjene bilježe 26 posto veću produktivnost te imaju 40 posto veću vjerojatnost opstanka u ekonomskim krizama. Osim toga, 87 posto njih stvara bolje korisničko iskustvo. Ključni faktori uspjeha uključuju jasnu transformacijsku i AI strategiju, podršku vodstva te ulaganje u digitalne vještine zaposlenika", pojašnjava predavač Vedran Antoljak, suosnivač i partner u konzultantskoj kući Best Advisory.
Europska unija postavila je visoke ciljeve, Digitalno desetljeće Europe odnosi se na opsežan plan za digitalnu transformaciju do 2030. godine. Uz digitalnu tranziciju MSP-ova, cilj ovog plana je i da tri od četiri poduzeća do kraja desetljeća koriste inovativne tehnologije kao što su umjetna inteligencija, analiza velikih podataka i cloud computing.
"Digitalizacija je posebno važna kod akvizicije novih kompanija, gdje je gotovo uvijek nužna digitalna transformacija barem dijela poslovnih procesa. Poseban izazov je identifikacija kadrova koji razumiju i vladaju određenim poslovnim procesom, a istovremeno imaju znanja i ambicije da se isti prilagodi određenom digitalnom rješenju. Također, činjenica je da digitalna transformacija zahtjeva znatna financijska sredstva, stoga su nam interesantne mogućnosti koje pružaju EU fondovi namijenjeni digitalnoj i zelenoj tranziciji", kaže Zoja Crnečki, savjetnica Uprave Div grupe i sudionica edukacije.
Održana dvodnevna edukacija dio je serije edukativnih događanja o izradi strategije digitalne transformacije, a dio je projekta EDIH CROBOHUB++ sufinanciranog u okviru programa Digitalna Europa 2021. – 2027. s proračunom od 7,9 milijardi eura, te od strane Ministarstva gospodarstva kroz NPOO.
EDIH CROBOHUB++ podržava poduzetnike u jačanju digitalne zrelosti i unapređenju poslovanja. Projekt traje od 11. siječnja 2023. do 31. prosinca 2025. s ukupnom vrijednošću od 2,86 milijuna eura. Kroz projekt dostupne su među ostalim usluge razvoja digitalnih vještina i podrške financiranju i umrežavanju, a ciljani korisnici su mikro, mala i srednja poduzeća te institucije javne i državne uprave.