PO ŠPECERAJ ONLINE

Hoće li Amazon ukrasti Todoriću posao?

13.06.2013 u 14:16

Bionic
Reading

Amazon testira uslugu koja obuhvaća kupovinu i besplatnu dostavu špeceraja na kućnu adresu. Dolazi li vrijeme u kojem uopće nećemo morati izaći iz kuće? Hoće li to biti smrt za velike trgovačke centre?

Nakon što se Prime - program dvogodišnjeg članstva koji košta 79 dolara (oko 470 kuna) godišnje, a uključuje besplatnu dostavu većine robe iz Amazonove ponude u roku od dva dana - pokazao prilično uspješnim, najveća svjetska trgovina online odlučila se na korak dalje.

Prime je s lakoćom udvostručio broj pretplatnika u dvije godine, a očekuje se da bi se u idućih pet mogao utrostručiti, piše Time. I ne samo to - usluga je kombinacijom povoljnih cijena i besplatne dostave (bez ograničenja vezanog uz iznos kupovine) potakla potrošače na veću kupovinu putem Amazona. Tako se, recimo, sve češće kupuju i sitnice poput baterija ili produžnih kablova, po koje bi se inače išlo u trgovačke centre ili specijalizirane dućane.

Može li isti ili sličan model biti primijenjen i na nabavku namirnica i kućnih potrepština? U Amazonu smatraju da bi u tome moglo biti nešto. Već nekoliko godina testiraju uslugu nazvanu AmazonFresh u Seattleu, a sad je namjeravaju proširiti na područje Los Angelesa, ali s dodatkom: članovima programa Prime nude proširenje (nazvano Prime Fresh) koje obuhvaća besplatnu dostavu istog dana ili tijekom noći za narudžbe veće od 35 dolara (oko 210 kuna).

Korisnici u Los Angelesu mogu je besplatno isprobati tijekom 90 dana. Odluče li je koristiti, plaćaju 299 dolara godišnje (oko 1770 kuna) za redovnu nabavku i dostavu kruha, mlijeka, mesa...

Korisnici usluge Prime Fresh mogli bi biti još motiviraniji za potrošnju zbog pomalo iracionalnog razloga. Kako će plaćati značajno više za uslugu na godišnjoj razini, moguće je da će se osjećati ponukanima da je češće koriste da bi se 'više isplatila'.

Može li Amazon zaraditi na tome? Zasad još nije jasno. Dosad su usluge dostave istog dana, čini se, donosile gubitak, kako njima, tako i ostalim trgovcima. No možda ih nije ni briga. Jeff Bezos i društvo izgradili su tvrtku na ideji da je važnije uspostaviti tržišnu dominaciju, pa tek onda pronaći način na koji ostvariti profit.

Takav poslovni model mora da tjera strah u kosti trgovačkim centrima, knjižarama, trgovinama elektroničkom opremom i trgovcima općenito.