Trgovci u potrazi za informacijama o svojim kupcima koriste i tehnologiju kojom prate kupce pomoću njihovih pametnih telefona. Biste li i vi dopustili praćenje i špijuniranje ako vam to omogući jeftiniju kupnju u omiljenoj trgovini?
Internetske trgovine već imaju ustaljenu praksu pohranjivanja kolačića na računala posjetitelja i kupaca kako bi mogli pratiti što ih zanima i što kupuju.
No osim ako nisu redoviti kupci u istoj trgovini, teško da će običan trgovac znati što želite i što ste već kupili kod njega ako mu to sami ne kažete.
Američki lanac Nordstrom poželio je princip internetskih kolačića prenijeti u stvarni život.
Kako piše Geeksugar, Nordstrom je testirao tehnologiju koja prati WiFi signal pametnih telefona posjetitelja njihovih trgovina i bilježi podatke o tome koliko je ljudi ušlo u njihove trgovine, na kojem odjelu provode najviše vremena te koliko ih je samo prošlo pored trgovine.
Nakon što su obavijestili posjetitelje svojih trgovina da ih 'prate', mnogima se to nije svidjelo. Iako su u Nordstromu tvrdili kako ne bilježe nikakve podatke koji bi mogli identificirati posjetitelje, nakon brojnih prigovora morali su prekinuti testiranje sustava.
Međutim, Nordstrom nije jedini koji testira novu tehnologiju praćenja kupaca. I brojni drugi američki lanci trgovina iskorištavaju činjenicu da mnogi njihovi posjetitelji imaju sa sobom pametni telefon koji je moguće pratiti.
Benetton, primjerice, tvrdi kako su podatke koje su prikupili na taj način iskoristili kako bi promijenili raspored robe unutar trgovine ili osmislili kupone prilagođene pojedinim kupcima.
I dok većini korisnika ne smeta to što internetske trgovine i web-stranice ostavljaju kolačiće na njihovom računalu, činjenica da netko prati njihovo kretanje po trgovini izaziva dozu paranoje.
Stručnjaci za sigurnost ističu kako prikupljanje podataka s mobilnih uređaja nije anonimno.
Svaki pametni telefon, prilikom povezivanja na bežičnu mrežu, odašilje jedinstveni identifikacijskih broj po kojem ga mreža prepoznaje.
Upravo taj identifikacijski broj može se povezati s točno određenim uređajem, a onda i s njegovim vlasnikom.
Stoga bi, oni koji ne žele da ih se prati, trebali isključiti WiFi prilikom odlaska u kupnju, odnosno ne koristiti besplatne mreže u trgovačkim centrima.
Drugi će drage volje nekoliko podataka o sebi zamijeniti za povoljniju kupnju u omiljenoj trgovini ili nekoliko minuta besplatnog surfanja internetom dok čekaju u redu na blagajni.