Za dva dana Mark Zuckerberg će objaviti poslovne rezultate drugog kvartala, a analitičari su podijeljeni – jedni očekuju loše rezultate, a najveći optimisti nadaju se zaradi jednakoj kao i u prvom kvartalu
Ostalo je još dva dana do objave poslovnih rezultata Facebooka u drugom kvartalu ove godine, a iako su poslovni rezultati ove društvene mreže oduvijek bili zanimljivi za javnost, ovaj je kvartal posebno interesantan, jer će to biti prvi rezultati poslovanja Facebooka otkad se njegove dionice prodaju na burzi.
Posljednjih je dana bilo jako puno spekulacija o tome kakve će rezultate Mark Zuckerberg predstaviti investitorima na Wall Streetu i najviše se govorilo kako su pred Facebookom crni dani obzirom na loš početak prodaje Facebookovih dionica u svibnju što će prilično utjecati na njegove kvartalne rezultate.
Cijena dionice Facebooka već se dulje vrijeme vrti oko najniže cijene koju ima od početka prodaje, a to je 28 dolara po dionici što je daleko ispod svačijih očekivanja, naročito nakon što su prvog dana mnogi kupci za dionicu davali i po 40 dolara. No prema mnogima je tek par dolara više, oko 32, realna cijena jedne Facebookove dionice, a to je pak debelo ispod pompoznih najava da će bi im cijena mogla doseći sto dolara. Zuckerbergu je izlazak na burzu zapravo bio hladan tuš, jer je 'ludilo' s trgovanjem dionicama trajalo tek par sati, a do sada se pokazalo da su očekivanja svih strana bila pretjerana. Drugi hladan tuš mogao bi ga trgnuti i u četvrtak, kada ćemo čuti što je u financijskom smislu taj potez značio za Facebook.
Veliki pad cijene dionica i činjenica da je Facebook postao javna tvrtka dva su razloga zbog kojih brojni analitičari ne očekuju zadovoljavajuće poslovne rezultate za dioničare i ulagače. Naime, očekivanja s prodajom dionica nisu ispunjena i oni najoptimističniji analitičari očekuju da će Mark Zuckerberg u četvrtak objaviti otprilike istu zaradu kao i u prvom kvartalu 2012., a to je oko milijardu dolara. Međutim, za Facebook, koji već godinama bilježi stalan rast prihoda, stagnacija u zaradi jednaka je kao i da su prijavili gubitke.
Zbog takvih najava koje nikako ne mogu zadovoljiti ulagače, ali ni Zuckerberga, u četvrtak nakon objave rezultata Zuckerberg će
investitorima s Wall Streeta morati dati neka jamstva kojima će ih uvjeriti da je Facebook i dalje kompanija u koju se isplati ulagati. Osim što je cijena dionice pala za dvadesetak posto, ulagači, naime, imaju još nekoliko briga.
Prije svega se to odnosi na Zuckerbergov posao s oglašavanjem na Facebooku. Naime, sve se više govori o tome kako oglašavanje na Facebooku više nije tako plodonosan posao kao što je bio, jer koliko god oglašavanje i prisutnost na Facebooku bili zanimljivi za brojne brendove i kompanije, Google je tu sa svojim oglasima i dalje nepobjediv. Iako Zuckerberg najavljuje još novosti u oglašavanju na svojoj društvenoj mreži, morat će biti jako oprezan kako će to izvesti, jer su korisnici već sada nezadovoljni količinom oglasa koja im se stalno pojavljuju na stranicama. Tu će biti teško izbalansirati želje korisnika i želju za zaradom, jer Facebook zapravo ovisi o korisnicima i o tome koliko ga koriste, a jedino što privlači kompanije da se oglašavaju na Facebooku je skoro milijarda korisnika, koliko se očekuje da će ih biti do kraja ove godine.
To će i biti glavna tema razgovora koji će Zuckerberg voditi s ulagačima s Wall Streeta u četvrtak, bez obzira na to kakvi će biti rezultati poslovanja. Naime, i oni koji očekuju da će biti bolji nego u prvom kvartalu, ne nadaju se nekom velikom skoku, tako da će glavno pitanje Zuckerberga i investitora u četvrtak biti – kako zaraditi više do kraja godine?