Četvero mladih trkača u samo godinu dana uspjelo je postaviti prvu turističku aplikaciju za razgledavanje gradova u - tenisicama. Počinju sa Zagrebom, do kraja godine obuhvatit će Pulu, Rijeku, Rovinj, Umag, Zadar, Osijek, Split… A onda kreću pretrčati svijet!
Ako u šetnji zagrebačkim Donjim i Gornjim gradom spazite grupicu trkačica i trkača sa slušalicama na ušima, zapamtite da prisustvujete povijesnom događaju. Oni su SightRunneri i upravo obavljaju zadnji test prve trkačke turističke aplikacije u Hrvata, alata o kojem trkački svijet već dugo priča i još duže ga očekuje.
‘Aplikacija za Zagreb ima dvije rute, ova povezuje sve turističke atrakcije i ide od Trga preko katedrale, Dolca, crkve Sv. Marka do HNK, Tomislavca, Zrinjevca. Druga je klasika – nasip i Bundek’, kaže Tamara Markotić, članica SightRunnera, koje uz nju čine Hrvoje Horvat, Ivan Videk i Sandra Bortek.
Svi su oni strastveni i iskusni trkači (maratonci i ultramaratonci), koji su godinama zajedno skupljali kilometre, a da nikad nisu jedno drugo zapitali ‘a čime se ti ono baviš u običnom životu!?’ Kad su to učinili, nije trebao dugo da postanu hit i s idejom mobilne aplikacije za turističko trčanje osvoje žiri i prvu nagradu Startup Factory Zagreb 2016. Osim te pobjede, ušli su u TOP20 međunarodnih startupova na Zagreb Connect konferenciji. Nedavno su pobijedili i u pitch natjecanju Women Invest. Nije to išlo preko noći. Za uspjeh im je trebala – cijela godina dana.
‘Povezana sam s turizmom od studentskih dana i oduvijek mi je bila želja biti turistički vodič. Na nagovor Hrvoja, odlučila sam u jesen 2015. upisati tečaj za turističkog vodiča grada Zagreba. Sasvim slučajno sam tamo srela Ivana Videka, kolegu trkača iz kluba, koji se odlučio na isti korak. Tijekom seminara razgovarali smo o tome kakve su nam ideje oko posla. I tu smo razbistrili da želimo raditi ture po Zagrebu, ali malo drugačije - one trkačke’, priča Sandra.
Njihove računice imale su ozbiljnu potporu u globalnim trendovima. Trčanje je najbrže rastuća sportska grana, u SAD-u i EU-u ima preko 110 milijuna trkača. Na velikim utrkama kao što su Bečki ili Berlinski maraton, preko polovice trkača su stranci. Trkači već koriste mobilne aplikacije, ali trenutno samo one koje bilježe trening (koliko daleko koliko brzo i sl.) Nadalje, Sight Running (trčanje i razgledavanje) novost je u svijetu i po njemu se prepoznaje koliko neka sredina hvata korak s modernim trendovima turizma: svaki veći grad već u turističkoj ponudi ima trkačke razglede grada s vodičem. Svi žele biti ‘Runner’s Friendly’. Tada je u priču uletjela Tamara koja je otprije imala turističku agenciju. Tako je u ožujku 2016. nastao Run Zagreb, novi turistički proizvod.
‘Nismo dugo čekali da nam dođu prvi gosti koji su za naše ture bili spremni odvojiti i do 40 eura za turu. I došli su nam trkači iz Australije, Kanade, SAD-a, Irske, Rusije, Belgije, Njemačke, Velike Britanije... ali i domaći trkači kojima smo željeli približiti grad. Trčali smo s njima i pokazivali im grad’, prisjeća se Sandra. U rujnu su već s idejom trkačke aplikacije bili - Startup No1.
‘Tamo smo došli sa SightRunom, mobilnom aplikacijom za audio vođene trkačke ture. Dobili smo vjetar u leđa tako da razmišljamo kako cijelu priču proširiti na samo na Hrvatsku nego na cijeli svijet’, kaže Tamara, pojašnjavajući praktičnost SightRuna.
‘Trkači često putuju iz različitih razloga, a tenisice uvijek nose sa sobom. Zamisli da dolaziš u novi grad - ne znaš gdje bi trčao, je li uopće sigurno, što bi mogao vidjeti, a želiš istovremeno upoznati grad. Nedostatak vremena ne omogućava ti da odradiš trening i odeš na neku hodačku turu koje obično dugo traju. Opcije trčanja s kartom u ruci baš i nije tako zgodna. SightRun aplikacija omogućava baš to - da odradiš trening i upoznaš grad. Audio zapisi trigeriraju se putem GPS-a pa nije važno koliko si brz. Skineš željenu turu, staviš slušalice, stisneš play i prepustiš se trčanju, dok te aplikacija navodi kroz grad’, objašnjava mi dok mi na slušalice pušta uputu s prve verzije za Zagreb koja će u lipnju biti dostupna za Android OS.
‘Biramo rute koje obilaze određene atrakcije u destinaciji, ali želimo ponuditi i rute kojima trče lokalci. Dužine tura su između pet i 12 km. Vjerujem da bi se do kraja godine gradovi kao Pula, Rijeka, Rovinj, Umag, Zadar, Osijek, Split mogli naći u aplikaciji. Kako nam je ljetna sezona već tu, krećemo prema moru', kaže Sandra.
‘Trkači su oduševljeni, nastojimo se povezati s turističkim zajednicama, gradovima, lokalnim trkačkim inicijativama. Imamo veliku potporu Startup Factoryja Zagreb - Tehnološkog parka Zagreb i Razvojne agencije (RAZA), u T-Comu su također prepoznali naš projekt i daju nam podršku, tu su i naši mentori domaći i inozemni’, ističe Tamara. A što je sa svijetom?
‘Jednu takvu turu smo već testirali i znamo da i to možemo. A koji je to grad, neka zasad bude mala tajna’, smije se Sandra.
Da biste je doznali, prijavite se na njihovim stranicama www.sightrun.com i popratite ih na društvenim mrežama Facebook i Instagram @SightRunApp.
I svakako ponesite tenisice!