NOVI PROBLEMI

I Mitsubishi priznao lažiranje podataka na testovima

20.04.2016 u 13:52

Bionic
Reading

Japanski proizvođač vozila Mitsubishi Motors Corp priznao je da je lažirao podatke s testova o učinkovitosti goriva kako bi poboljšao razine emisije štetnih plinova, zbog čega su mu u srijedu cijene dionica potonule 15 posto, izbrisavši u samo jednom danu 1,2 milijarde dolara njegove tržišne kapitalizacije

Nakon što je prošle jeseni autodiv Volkswagen priznao manipulaciju količine ispušnih plinova pomoću prepravljenog softvera kod oko 11 milijuna njihovih automobila diljem svijeta izgleda da nije usamljen u svojoj raboti. Predsjednik uprave Mitsubishija, tog šestog po veličini japanskog proizvođača vozila, Tetsuro Aikawa izrazio je žaljenje na novinskoj konferenciji u Tokiju, zbog tog najvećeg skandala u Mitsubishi Motorsu od prikrivanja kvarova prije jednog desetljeća.

Cijena dionice te kompanije na Tokijskoj burzi potonula je u srijedu za više od 15 posto, na 733 jena, zabilježivši tako najveći dnevni pad u zadnjih gotovo 12 godina.

U 2000. godini Mitsubishi je priznao da je prikrivao podatke o sigurnosti i pritužbe potrošača. Četiri godine kasnije priznao je probleme, koji su se protezali zadnjih nekoliko desetljeća. To je tada bio najgori skandal vezan za povlačenje vozila u Japanu.

Kompanija je u srijedu objavila da je lažiranjem testova bilo obuhvaćeno 625.000 vozila, proizvedenih od sredine 2013., među kojima je eK mini-wagon i 468.000 sličnih vozila koje je radio za Nissan. Najavila je i da će prestati proizvoditi i prodavati ta vozila te da je osnovala nezavisni panel koji će provesti istragu.

Lani je Mitsubishi prodao nešto više od milijun vozila.

Mitsubishi je prvi japanski proizvođač vozila koji je izvijestio o lažiranju podataka vezanih uz testove o učinkovitosti goriva nakon što je prošle godine Volkswagen priznao da je lažirao podatke o emisiji u SAD-u i drugdje.

Južnokorejski Hyundai Motor i njegova podružnica Kia Mortors pristali su 2014. oplatiti 350 milijuna dolara kazne američkoj vladi zbog varanja na testovima emisija, a također su morali podmiriti i zahtjeve vlasnika vozila.