Radoslav Dejanović, jedan od organizatora ovogodišnjeg sajma informacijskih tehnologija, optimističan je unatoč krizi. Planova i ambicija mu ne manjka
S Radoslavom Dejanovićem, čovjekom koji je lani podigao Info iz mrtvih, razgovarali smo o tome što možemo najesen očekivati te kakvi su planovi za budućnost
Po čemu će se ovogodišnji Info razlikovati od prošlogodišnjeg? Koje i kakve novitete možemo očekivati? Što se pokazalo kao dobro, a što ste odbacili?
Vjerujemo da će biti dvostruko veći. Budući da smo ove godine imali više vremena za organizaciju i promišljanje, dosta stvari će biti primjetno bolje.
Zadržat ćemo osnovnu potku manifestacije, ali prostor će biti kvalitetniji, bolje opremljen, luksuzniji i ugodniji i za posjetitelje i za izlagače. Nadamo se uvesti dosta noviteta, no ono s čim u ovom trenutku možemo više ili manje sa sigurnošću ići u javnost jest vraćanje Info Gamer showa u paviljonu 7, u kojem se prošle godine održao Info restart, dok će sam poslovni dio biti premješten u konferencijsku dvoranu kod restorana Globus.
Nastojat ćemo u prva dva od tri dana trajanja sajma fokusirati se upravo na B2B, networking, razmjenu informacija i predstavljanje izlagača, dok bi treći dan bio opušteniji i otvoren najširoj publici.
CISEx ima izvrsnu ideju s tvornicom softvera. Osim što to omogućuje građanstvu 'živi' prikaz funkcioniranja nekakve mlade, agilne informatičke tvrtke, ta ideja daje snažnu poruku da u ovoj zemlji postoje stvari u kojima možemo itekako biti konkurentni i poduzetni - pa i u svjetskim okvirima - a da nisu nužno vezane uz energetiku ili građevinarstvo.
Također, CARNet će na sajmu upriličiti proslavu dvadeset godina interneta u Hrvatskoj, a u razgovorima smo i s drugim većim tvrtkama koje su pokazale interes za novu koncepciju sajma.
Ove godine imat ćemo i streaming predavanja i događanja i, naravno, svaki dan po jedan okrugli stol s raspravom.
Prošle godine bilo je pritužbi na izostanak odgovarajuće logističke podrške Velesajma (kilav pristup internetu, veličina štandova, slaba označenost i promocija...) Što se poduzima kako se to ne bi ponovilo ove godine?
Na žalost ili, zapravo, za hvalu, prošlogodišnja je manifestacija kreirana od nule do realizacije u samo četrdeset dana - pa je bilo i podosta dječjih bolesti.
Ove godine pokušat ćemo sve dići za dvije ili tri stepenice profesionalnosti, pa će štandovi biti malo drugačije složeni, promocija bolja, a CARNet će omogućiti daleko ozbiljniji čvor nego što je to bio prošlogodišnji ADSL link od 4Mbps koji je dijelilo u nekim trenucima i više od stotine ljudi.
Veličina štandova za male tvrtke neće se bitnije mijenjati jer je ta veličina dio računice koja za cilj ima omogućiti malim tvrtkama prihvatljive cijene izlaganja, a da pritom Velesajam ne gubi novac. Naravno, ako netko bude htio 'profesionalniji' štand, otvoreni smo za sve opcije.
Dolaze li veće tvrtke?
Kako namjeravate povećati posjećenost sajma? Privući i publiku koja nije primarno zainteresirana za ICT?
Ove godine svakako ne bismo smjeli ponoviti loše odrađen marketinški dio priče, zbog čega je prošle godine na manifestaciju došlo manje ljudi nego što bi inače bio slučaj.
Za publiku koja nije primarno zainteresirana za ICT pripremamo Info Gamer, igračku manifestaciju koja je i u vrijeme agonije starog sajma Info bila izvrsno posjećena, a uz nju želimo privući i trgovce računalima i računalnom opremom.
Hoće li se ove godine uključiti i veće domaće ICT tvrtke?
Bilo bi nam zaista drago vidjeti ih. Iako je koncepcija sajma snažno okrenuta malim i okretnim tvrtkama, na sajmu apsolutno ima mjesta i za one najveće. Čini se da se nakon prošlogodišnje manifestacije nesklonost velikih tvrtki prema Velesajmu pomalo otopila, pa se nadamo da ćemo ove godine imati i njih u ozbiljnijem broju.
U razgovorima s nekoliko njih primjetili smo da im se sviđa ideja dinamičnog sajma, s druženjem i razmjenom informacija, puno predavanja i predstavljanja, radionice i kratke edukacije.
To je upravo ono što smo željeli: razbiti monotoniju dosadnih štandova i stvoriti atmosferu u kojoj će se ljudi družiti, razmjenjivati informacije i davati intelektualnu vrijednost predajom znanja publici.
Info je tako postao napola izlagački i napola konferencijski sajam. Čini se da ta koncepcija jako dobro rezonira i s tvrtkama i s posjetiteljima.
Uspjeh? Nema nezadovoljnih!
Očekujete li tvrtke iz regije i inozemstva općenito? Ima li Info uopće ambicija prerasti u regionalno važan događaj?
Manifestacija ima velike ambicije, no njih valja ostvariti sitnim koracima. Planiramo pozvati i tvrtke iz regije i bilo bismo upravo oduševljeni kad bismo, primjerice, mogli složiti zaseban kutak za male tvrtke iz Bosne, Mađarske, Srbije, Slovenije, Amerike, Tajvana... To bi značilo da je taj pozitivan impuls sajma prepoznat i u drugim državama. Željeli bismo vidjeti mnoštvo malih štandova s mnoštvom zastavica najrazličitijih zemalja.
Globalna gospodarska situacija, na žalost, ne radi nam u korist, jer upravo najzanimljiviji segment izlagača - oni mali - čak i po ovako prihvatljivim cijenama i dalje imaju velike popratne troškove; pokušat ćemo s obližnjim hotelima dogovoriti posebne popuste za izlagače koji dolaze izdaleka, kako bismo im maksimalno izašli u susret.
Što ćete smatrati uspjehom?
Prošle godine imali smo u izlaznoj anketi jednog jedinog izlagača koji je rekao da mu se koncept ne sviđa i da se ne planira vratiti. Ove godine želimo imati dvostruko više izlagača, značajno veći broj posjetitelja, više sadržaja, naravno, i podići mu kvalitetu te da na izlaznoj anketi više ne bude ni jednog izlagača koji će izjaviti da se sljedeće godine neće ponovo vratiti na sajam.
Osobno, ako već trebam kvantificirati uspjeh, to bi za mene bilo barem stotinu izlagača koji će sklopiti više poslova nego prošle godine, predavanja koja će oduševljavati publiku. Posebno ću biti ponosan ako izlagači i posjetitelji budu prezadovoljni rezultatima rada.
206384,196952,202424,196887