Nakon uvođenja algoritamskog 'feeda' društvena mreža koja je nekad u fokusu imala fotografije dramatično se promijenila te, na užas tradicionalnih korisnika, ne planira stati na tome
Korisnici Instagrama, izgleda, nisu baš prezadovoljni novim feedom. Aplikacija donedavno poznata po galerijama slika sve se više oslanja na videa, pokušavajući uhvatiti korak s konkurencijom iz Kine, što je mnoge korisnike platforme, od kojih mnogi na Instagramu okreću velik novac, dovelo do iskazivanja nezadovoljstva. Ako pitate Instagramovog šefa Adama Mosserija, 'Instagramov prioritet više nisu fotografije', nego algoritmom serviran sadržaj pun oglasa i videa, objašnjava TechCrunch.
Kardashiani protiv Mete
Osoba s najviše pratitelja na Instagramu, Kylie Jenner, i njezina sestra Kim Kardashian prošlog tjedna objavile su peticiju u kojoj piše 'Prestanite pokušavati biti TikTok, samo želim gledati slatke fotke mojih prijatelja', napisala je Jenner. Prije nego što odmahnete rukom na suze još jedne slavne osobe, vodite računa o tome da je Jenner u jednom trenu bez ičije pomoći srušila Snapovu dionicu samim time što je prestala koristiti aplikaciju.
Mosseri je, kao što su mnogi i predvidjeli, već drugi dan snimio video u kojem raspravlja o sve brojnijim prigovorima. Ako mislite, doduše, da će srozana reputacija Instagrama natjerati šefove da promijene politiku, u krivu ste. Zuckerberg je tijekom saziva dioničara za protekli kvartal spomenuo i dramu oko algoritamskih prijedloga na Instagramu koji vam, podsjetimo, umjesto objava vaših prijatelja pod nos guraju sadržaj potpunih stranaca.
'Društveni feedovi se iz formata što ga stvaraju ljudi koje pratite pretvaraju u nešto što regulira umjetna inteligencija navođena vašim interesima na platformi, čak i ako tvorce tog sadržaja ne pratite', rekao je šef Mete. Prema Zuckerbergu, 15 posto sadržaja na Facebooku servira umjetna inteligencija dok je taj broj na Instagramu nešto viši. 'Očekujemo da se te brojke do kraja iduće godine udvostruče', rekao je. Ovo znači da preko 30 posto feeda na Instagramu i Facebooku čini sadržaj računa koje ne pratimo, što pak objašnjava zašto Kardashiani ne žele da se platforma transformira u još jedan TikTok.
Na sreću svih koji pate za boljim vremenima, Instagram nudi opciju prebacivanja na stari feed u kojem možete vidjeti ljude koje pratite, a prebacivanje se vrši pritiskom na logotip aplikacije i biranjem opcije 'Following'. Facebook je u međuvremenu raskolio feed na dva dijela, gdje jedan čine grupe i ljudi koje pratite, a drugi zauzimaju razni algoritmom sortirani sadržaji.
'Hoću svima jasno dati do znanja da smo i dalje kompanija koja gradi društvene mreže te da nam je cilj pomoći svima da se povežu', rekao je Zuckerberg. Tim rečeno, očigledno smo došli do stanja u kojem nam osnivač društvene mreže mora potvrditi da se njegova firma i dalje bavi društvenim mrežama.
Zašto onda to rade?
Reelsi su, kažu, postali velik izvor novca, uz porast gledanosti od 30 posto u odnosu na prošli kvartal. Rezultat su oglašivači koji na platformu zbog povećanja interesa trpaju još više reklama, kao i dioničari koji vide veću zaradu. Problem je to što su na koncu priče jedini gubitnici sami korisnici.