NOVA RUNDA FINANCIRANJA

Instagram težak pola milijarde dolara?

09.03.2012 u 12:51

Bionic
Reading

Tvrtka traži nova sredstva, no ulagači su oprezni jer tek treba pronaći način kako od petnaest milijuna korisnika izvući značajan prihod

Instagram se sprema na novu rundu prikupljanja financijskih sredstava, koja bi tržišnu vrijednost popularne aplikacije za dijeljenje fotografija mogla podići i do pola milijarde dolara (oko 2,8 milijardi kuna).

Moguća nova vrijednost - oko 20 puta veća no što je bila prije godinu dana - naglašava prilike i zamke s kojima se suočavaju mlade brzorastuće tvrtke koje su svoje poslovne modele sagradile na potrebama i željama korisnika prijenosnih uređaja poput Appleovog iPhonea, piše Wall Street Journal.

Instagram korisnicima omogućuje obradu, doradu i dijeljenje fotografija snimljenih pametnim telefonima. Tijekom samo dvije godine prikupio je više od 15 milijuna korisnika.

No, kao što je slučaj s drugim start-upovima usmjerenim na mobitele, poput Foursquarea i Flipboarda, tek treba pronaći način kako od svih tih silnih korisnika izvući značajan prihod, kao što to rade Facebook ili Zynga.

Aplikacija je besplatna i dostupna samo na iPhoneu. U pripremi je inačica za Android, no nije poznato kad bi se mogla pojaviti. Osim igranja s fotografijama, korisnici ih mogu dijeliti na društvenim mrežama, komentirati i lajkati.

Tvrtka se sad sprema prikupiti oko 40 milijuna dolara (oko 228 milijuna kuna), što je privuklo veliku pozornost. Ipak, dijelovi ulagačke zajednice su oprezni jer smatraju da je precijenjena, a poslovni model na kojem počiva još uvijek nedovoljno zreo.

Instagram bi se mogao suočiti s jedinstvenim izazovima. Primjerice, manjkom prostora za prikazivanje oglasa. Usto, ne nudi sadržaj na siteu, poput Tumblra ili Twittera, a nema ni dnevne ponude, poput Foursquarea.

Ipak, vrijednost kompanije dosad je značajno porasla. Tijekom prethodne runde financiranja, početkom prošle godine, prikupili su sedam milijuna dolara (oko 40 milijuna kuna) od tvrtki Benchmark Capital, Baseline Ventures i Andreessen Horowitz, što je ukupnu vrijednost tvrtke podiglo na oko 25 milijuna dolara (oko 142,5 milijuna kuna).

Instagram ima potencijala koje bi se dalo iskoristiti. Ima rastuću i angažiranu bazu korisnika, sve češće privlači i tvrtke, koje ga koriste za promociju svojih proizvoda, a popularan je među poznatim i slavnim osobama te političarima. Lani ga je Apple imenovao aplikacijom godine za iPhone.