Koliko je dobar Google Lens i može li prepoznati baš sve što ste fotografirali? Isprobali smo značajku iz prve ruke, a ovo su naši dojmovi
Google je prije nekoliko tjedana teatralno objavio dolazak novog vizualnog sustava za pretragu koji pomoću umjetne inteligencije može prepoznati što se nalazi na slici te pretražiti sadržaj putem sustava za pretraživanje. Ova značajka prvotno je bila promovirana kao moćno obilježje nove serije Googleovih telefona Pixel, no Google je s vremenom spomenutu odlučio učiniti dostupnu svima, makar to bilo samo putem aplikacije za pohranu fotografija.
Malo o Google Photos
Google Photos je univerzalna aplikacija koja dolazi u sklopu Google paketa te korisniku nudi mogućnost pohrane fotografija na cloud. Ako imate telefon sa strahovito malo prostora, ovu značajku već vjerojatno koristite. Ako ne, možda vas je uvođenje Google Lensa zaintrigiralo da ju isprobate.
Kako radi Google Lens?
Google Lens funkcionira kao mali nezavisni sustav za pretraživanje unutar Google Photosa. Aktivira se tako da nakon učitavanja fotografije, ilustracije ili slike jednostavno tapnete na posebnu Google Lens ikonicu (koja podsjeća na logo od Instagrama) te pričekate.
Ako imate sreće i ako umjetna inteligencija prepozna o čemu se radi, dobit ćete prijedloge, odnosno povezane linkove u Google pretrazi, nakon čega istraživanje možete nastaviti u pregledniku.
Ovo u teoriji zvuči kao mokri san svakog turista: dođete do poznate građevine, googlate ju putem slike i nakon toga dobijete sve žive informacije koje Wikipedia i Google pretraga mogu isporučiti. U praksi je situacija malo drukčija. Google Lens je, barem u trenutnom stadiju, prilično kilav dodatak Google Photosima koji u nekom slučaju može prepoznati predmet, a u većini slučajeva ne.
Vrijeme je za testiranje
Na nekoliko navrata smo Google Lens pokušali aktivirati na zornijim fotografijama životinja, predmeta i građevina, pokušavši umjetnoj inteligenciji dati kakav-takav izazov. Što se kućnih ljubimaca tiče, Google Lens je uspio prepoznati pasminu psa, no samo kada smo ga slikali iz određenog kuta. Ista priča vrijedi i za logotip Zippo - ako ga fotografiramo odozgo, Google ga nije mogao prepoznati. Vodoravno snimana i dobro osvjetljena fotografija polučila je, u drugu ruku, konkretnim rezultatom.
Vrijedno našeg vremena?
Optužiti Google za neuspjeh u ovom je trenutku donekle nepošteno, s obzirom da je značajka Google Lens očigledno nedovršena i daleko od najavljene revolucije pretraživanja.