Posljednje tri godine rastu po stopi od 100 posto, a ususret izazovnoj 2023. imaju ambiciozne planove. Unitfly, naime, očekuje globalna ekspanzija, o čemu nam je više otkrio suosnivač Ivan Marković
Unitfly pruža usluge analize i automatizacije procesa te implementacije softvera za napredno vođenje poslovnih informacija, dokumenata i procesa. Ovu tvrtku koja se razvija uz podršku ZICER-a, 2017. godine osnovali su Ivan Marković i Alan Debijađi, a uz njih je od početka bila i kolegica Antonia Elek. Taj broj je u međuvremenu narastao na 12, uskoro će se povećati za još dvoje zaposlenika, a danas su njihovi klijenti neke od najvećih kompanija u ovom dijelu Europe iz različitih industrija.
'Upravo je rad s klijentima iz različitih industrija velika prednost našeg tima prilikom razumijevanja potreba njihovog poslovanja i zajedničkog definiranja cilja. Rad s velikim korisnicima također donosi puno tehničkih izazova, u čemu naši inženjeri uživaju, a što posao čini dinamičnijim. Osim klijenata iz regije, možemo se pohvaliti činjenicom da imamo korisnike naših proizvoda i usluga diljem svijeta', kaže za tportal suosnivač Unitflya Ivan Marković, s kojim smo porazgovarali o počecima, poslovanju u pandemiji i izazovu s kojim se mnogi danas susreću - nedostatku kvalitetnog kadra.
Kako ste osnovali startup?
Dva su faktora važna za uspješno pokretanje kompanije: prilika na tržištu i motiviranost da se napravi nešto dobro. Motiviranost i poduzetnički duh su nešto što smo imali u sebi, a kada smo to spojili s prilikom na tržištu (barem iz naše perspektive), nismo dugo dvojili. U trenucima osnutka imali smo određeno poslovno iskustvo i vjerovali smo da u specifičnom segmentu tržišta imamo što ponuditi i da možemo stvoriti uspješnu kompaniju.
Koliko ljudi zapošljavate i imate li problema s pronalaskom kadra?
Unitfly trenutno broji 12 članova, a taj broj će uskoro narasti na 14. Tijekom godina stabilno i postupno rastemo te prilikom zapošljavanja radimo ozbiljnu selekciju. Želimo prije svega izgraditi tim karakterom kvalitetnih pojedinaca i tu nismo i nećemo raditi ustupke.
Do sada nismo imali problema s pronalaskom kvalitetnih ljudi, s obzirom na to da imamo stabilan rast koji nije zahtijevao velika zapošljavanja u kratkom vremenu. Otprilike svakih pola godine imamo otvorene dvije-tri pozicije i vjerujem da ćemo još neko vrijeme takvim tempom moći širiti tim. Kako smo i naveli, kultura unutar tima nam je najvažnija i uvijek ćemo radije zaposliti osobu koja će se željeti razvijati s nama, nego nekog vrhunskog stručnjaka u specifičnom području koji se neće dobro uklopiti u postojeći tim.
Kakve plaće i uvjete nudite?
Mlada smo tvrtka koja raste i naš stav je da, ako želimo graditi vrhunsku kompaniju, takvi moraju biti i naši uvjeti. Moramo biti iznad tržišnog prosjeka. U ovom trenutku smo po pitanju plaća na prosjeku tržišta i očekujem da će prosječna plaća u kompaniji već sljedeće godine biti iznad prosjeka. Po pitanju drugih koristi, s obzirom na veličinu kompanije, i dalje možemo njegovati djelomično individualiziran pristup. Volimo reći da ćemo osigurati ono što treba. Nudimo sve što je danas standard, a od nekih zanimljivijih pogodnosti istaknuo bih da nemamo striktno ograničenje u broju dana godišnjeg odmora. Također, iako smo mala kompanija, već sada nudimo sustav nagrađivanja bonusima, temeljenima na uspjehu cijele kompanije, jer želimo da svatko osjeti kada kompanija dobro posluje.
Jednom ste izjavili da kada ne možete riješiti problem, ne gurate tehnologiju tamo gdje ne treba. Po čemu se još izdvajate?
Rekao bih da naši korisnici u svakom trenutku mogu računati na entuzijazam i iskrenost s naše strane. Uistinu želimo razumjeti kako naša usluga ili proizvod mogu napraviti promjenu u poslovanju klijenta i maksimalno se posvećujemo rješavanju problema. Također, trudimo se biti jednostavni u svakom pogledu, želimo pomoći korisnicima da uspiju i da pritom uživaju u radu s našim konzultantima.
Imate li jaku konkurenciju na ovim prostorima?
Apsolutno imamo. Danas je korisnicima dostupno puno informacija i oni rade opsežna istraživanja prije nego stupe u kontakt s nama. To znači da korisnik ima velik izbor mogućnosti u odabiru, i tehnologija i implementacijskog partnera. Na nama je da se cijelo vrijeme interno unaprjeđujemo i konstantno dokazujemo jer u suprotnom nećemo biti u mogućnosti rasti i razvijati se u smjeru u kojem želimo. Kontinuirana poboljšanja i inovativnost nužni su ako želite biti najbolji.
Po vama, bez kojih znanja radnici neće lako moći do posla u budućnosti?
Ne moram ni spominjati važnost znanja iz STEM područja. Vjerujem da su danas svi svjesni toga da bez određene razine informatičke pismenosti ni u jednoj industriji neće moći uspješno raditi. I ta se razina povećava iz godine u godinu, a od zaposlenika se traži više, ne samo u IT industriji. Osim toga, jednako su važne komunikacijske vještine. Komunikacija s korisnicima ili unutar tima od presudne je važnosti ne samo za pronalaženje posla, već i za karijerno usavršavanje. Kontinuirano usavršavanje također je postalo obavezno jer se poslovi vrlo brzo mijenjaju i zahtijevaju stalno učenje.
Kako ste poslovali u pandemijskim godinama?
Početkom pandemije, u prvih mjesec dana, činilo se da će dobar dio klijenata s kojima radimo imati poteškoća nastaviti započeto. Međutim vrlo brzo smo se svi prilagodili novim načinima rada. Dapače, rekao bih da je pandemija pokazala sve nedostatke nedovoljno digitaliziranih poslovnih procesa, što je i nama olakšalo prezentaciju koristi koje kompanije imaju uvođenjem rješenja iz našeg portfelja.
Što planirate do kraja ove godine, kakve poslovne rezultate očekujete?
Posljednje tri godine u prosjeku rastemo 100 posto iz godine u godinu i nadamo se da ćemo se i ove godine približiti toj brojci. Cilj nam je proširiti tim s obzirom na planove koje imamo za 2023. godinu i s jakim se snagama pripremiti za sljedeću godinu. Dogodine očekujemo dodatnu ekspanziju globalno, a radimo i na novim proizvodima koje ćemo, temeljem dosadašnjeg iskustva, kvalitetno definirati i plasirati na tržište.
Što biste savjetovali onima koji razmišljaju o pokretanju startupa?
Teško je dati univerzalan savjet jer uvijek postoji faktor sreće, odnosno trenutka u kojem plasirate proizvod ili uslugu. Ono što je bitno je upornost, jer početak sigurno neće biti jednostavan. Ta upornost naravno predstavlja i visoku razinu motiviranosti. Osim upornosti, vrlo je važno što prije validirati svoju ideju na tržištu. Čak i prije pokretanja startupa svatko može porazgovarati s potencijalnim kupcima i dobiti važan feedback o tome rješava li zamišljeni proizvod ili usluga određeni problem te postoje li tvrtke/pojedinci koji su spremni platiti za to rješenje. Inicijalna validacija uštedit će puno vremena (a i novca) te omogućiti osnivačima da na vrijeme prepoznaju ako postoji potreba za mijenjanjem poslovnog modela kako bi što prije uspješno došli do prvih kupaca.