Bellabeat, tehnološka tvrtka poznata po uređajima za praćenje ženskog zdravlja, posebno menstrualnog ciklusa, reprodukcije i plodnosti, omogućit će šifriranje prikupljenih podataka. Iza ovakvog poteza, kako nam otkriva Urška Sršen, suosnivačica i glavna komercijalna direktorica Bellabeata, stoji činjenica da on bazira svoje poslovanje na američkom tržištu, a poticaj za ovakvu zaštitu podataka bila je promjena zakona o pobačaju u nekoliko američkih država i slučaj prodavanja osobnih podataka nekih aplikacija za praćenje zdravlja
U Bellabeatu, tehnološkoj tvrtki poznatoj po proizvodima Bellabeat Leaf i Bellabeat Ivy, uređajima za praćenje ženskog zdravlja s fokusom na praćenje menstruacije, reprodukcije i plodnosti, odlučili su da je zaštita korisnika najveća važnost svake brzorastuće tvrtke, pa tako i ove. Private Key Enkripcijom podaci svake korisnice Bellabeatovih uređaja bit će dostupni samo njima i na taj način u potpunosti zaštićeni. Više o tome kako to izgleda u praksi rekla nam je Urška Sršen, suosnivačica i glavna komercijalna direktorica Bellabeata, a otkrila nam je i kakvi su novi tvrtkini planovi.
'Kada korisnica odluči omogućiti enkripciju, svi podaci vezani za menstrualni ciklus i trudnoću šifrirat će se na Bellabeatovom serveru te će jedino korisnicama biti omogućen pristup osobnom lozinkom koju one same odabiru', kaže Sršen.
Ovakav pristup omogućuje maksimalnu sigurnost podataka.
'Podaci su šifrirani putem aplikacije na serveru i samo ih korisnica može dešifrirati. Uključivanje ove značajke enkripcije znači dodatni sloj sigurnosti osmišljen kako bi se osigurala sigurnost naših korisnica', ističe.
Sršen je izdvojila da se na taj način onemogućuje korištenje osobnih podataka u svrhu internih istraživanja te da te podatke nije moguće dijeliti ili prodavati, čime se maksimalno štiti privatnost korisnica i u slučajevima krađe podataka, sudskih poziva i slično.
Bellabeat raspolaže golemom količinom podataka, jer njihovi uređaji detaljno prate svako kretanje korisnica, poput onih o otkucajima srca i ritmu disanja te podataka o menstrualnom ciklusu, trudnoći, razini stresa i razini kisika u krvi. Svi ovi podaci služe korisnicama da bi lakše pratile svoje fizičko, ali i mentalno zdravlje.
O tome zašto su se odlučili za ovaj potez i što to znači za poslovanje, Sršen kaže:
'S obzirom na to da Bellabeat bazira svoje poslovanje na američkom tržištu, aktualnosti koje se događaju imaju velik utjecaj na naše day to day aktivnosti. Stoga je primarni poticaj za ovakvu zaštitu podataka bila promjena zakona o pobačaju u nekoliko američkih država i slučaj prodavanja osobnih podataka nekih aplikacija za praćenje zdravlja.
Odlučili smo napraviti sve kako bismo svojim korisnicima zaštitili i omogućili sigurno praćenje najintimnijih podataka, bitnih za razumijevanje ženskog tijela, upravljanje našim zdravljem, kao i planiranjem budućnosti.
Za naše poslovanje to znači da ćemo se odreći velikog broja podataka koje smo prije mogli koristiti za interno istraživanje i poboljšavanje vlastitih proizvoda. No smatramo da su sigurnost i osjećaj zaštite kod naših korisnica najvažnija stavka našeg poslovanja.'
Pandemija
Što se poslovanja u pandemiji tiče, kaže da su im 2020. i 2021. omogućile ostvariti izuzetno zadovoljavajuće rezultate te sa sigurnošću mogu reći da su postigli sve zadane ciljeve.
'Pandemija je osvijestila mnoge o važnosti zdravlja te se iz tog razloga povećala potražnja za našim proizvodima. Ljudi su više vježbali, obratili pažnju na zdravu prehranu, a Bellabeatovi proizvodi omogućili su im detaljno praćenje rezultata poput kretanja, hidracije, otkucaja srca, ritma disanja, spavanja, kao i menstrualnog ciklusa', ističe.
A tu su i novi planovi.
'Planiramo kreiranje novih wellness programa te ćemo ulagati u poboljšavanje personalizacije same aplikacije i s velikim zadovoljstvom pokrećemo naš novi veliki projekt i suradnju, no trenutno ne možemo ništa više otkriti. Samo možemo najaviti da Bellabeat očekuju nove i uzbudljive suradnje', kaže Sršen.
Zapošljavanje
Kada govorimo o pronalasku novog kadra, s čime mnogi u struci imaju problema, u Bellabeatu su primijetili povećanje broja talentiranih ljudi koji traže nove prilike, pa je time pronalaženje kadra postalo znatno lakše.
'Smatramo da je to rezultat želje mnogih ljudi za promjenom nakon pandemijskih godina, kao i nadolazećih kriza za koju se pripremao velik broj tvrtki', napominju.
'Prošle godine zaposlili smo velik broj ljudi te su nam ovog trena u fokusu veliki projekti. Kako sada stvari stoje, zapošljavat ćemo po potrebi jer Bellabeat ima izvanredne stručnjake koji uspješno realiziraju sve ideje i ispunjavaju sva očekivanja.
Što se tiče uvjeta rada, zdravlje i zadovoljstvo zaposlenika na radnom mjestu nalaze nam se na prvom mjestu. Tako smo pokrenuli korporativni wellness program, čiji je cilj bio pomoći nama, ali i drugim tvrtkama da poboljšaju angažman zaposlenica i njihovu produktivnost te tako povećaju prihode. Novi korporativni wellness ne samo da pomaže zaposlenicama da se zdravije hrane i više kreću, već im pomaže upravljati stresom te poboljšati kvalitetu i količinu sna. Edukacijom i kontinuiranom podrškom, ženama se pomaže u stvaranju novih navika i drugog načina razmišljanja koji promiču zdrav život i donošenje ispravnih odluka', zaključila je Sršen.