UGOVOR S WARNER MUSICom

Je li ovo budućnost glazbe? Upoznajte Noonoouri, AI pop zvijezdu i influencericu

24.10.2023 u 07:04

Bionic
Reading

Iz metaverzuma do glazbenih ljestvica - Warner Music dospio je nedavno na naslovnice potpisivanjem diskografskog ugovora s Noonoouri, prvom svjetskom AI (umjetna inteligencija) pop pjevačicom i influencericom. Noonoouri je potpuno digitalna, postoji isključivo na internetu, ne spava, ne stari i nikad se ne umara. A ako dođe do statusa superzvijezde, neće početi postavljati zahtjeve poput kakve dive ili tražiti enormno povećanje plaće. Osim svog prvog diskografskog ugovora, glumila je u modnim kampanjama za Dior, Balenciagu i Valentino

Debitantski singl 'Domine', objavljen 1. rujna ove godine, označio je njezin ulazak u glazbenu industriju. Već je prikupila preko 60.000 pregleda na YouTubeu. Pjesma je nastala u suradnji s 38-godišnjim njemačkim DJ-em po imenu Alle Farben.

Ono što Noonoouri izdvaja kao umjetnicu njezin je glas generiran umjetnom inteligencijom. Iako može biti pomalo hrapav zbog manipulacije AI-jem, prikazuje napredak u tehnologiji. Njezin glas stvoren je snimkom ljudskog glasa i korištenjem generativne umjetne inteligencije za stvaranje jedinstvenog tona za virtualnog izvođača.

Riječ je o AI algoritmima koji mogu uzeti podatke i koristiti ih za stvaranje nečeg novog; obliku alata koji su osvojili svijet 2023., poput ChatGPT-ja i Stable Diffusiona. Samo što su ovdje, umjesto stvaranja riječi ili slika, korišteni za stvaranje glasa.

Noonoouri je oživio 43-godišnji grafički dizajner Joerg Zuber iz Münchena. Karijeru je započeo s 19 godina i od tada osvaja svijet mode. Zuber je predstavio Noonoouri javnosti krajem 2017., što je dovelo do partnerstva s poznatim brendovima i pojavljivanja u reklamnim kampanjama, uključujući liniju šminke Kim Kardashian.

Za njega, rekao je ranije, Noonoouri predstavlja životni san inspiriran njegovom ranom fascinacijom svijetom mode, koju je otkrio kao petogodišnjak listajući modni časopis. Modu, kaže, vidi kao simbol slobode, a upravo to Noonoouri utjelovljuje. Zuber je odabrao kreirati je kao lik u obliku avatara, umjesto da teži hiperrealizmu, naglašavajući njezinu posebnost u digitalnom području, piše Ubergizmo.

Osim glazbe, Noonoouri je poznata po promicanju veganstva, održive mode i protivljenju korištenju krzna u modnoj industriji. Virtualna pop zvijezda već se može pohvaliti s više od 413.000 pratitelja na Instagramu i suradnjom s renomiranim brendovima kao što su Marc Jacobs, Dior i Versace, ali i supermodelima poput Naomi Campbell.

Warner je navodno rekao da će se autorima pjesama plaćati honorari kao i ostalim skladateljima. Prema The Telegraphu, tantijemi će biti podijeljeni između DJ-a Farbena, Warnera i kreatora.

Ovo je, piše Forbes, prirodan razvoj trenda koji se već neko vrijeme provlači kroz glazbu. AI se rutinski koristi za filtriranje slika i stvaranje videoefekata, a pjevači koriste autotone kako bi algoritamski poboljšali ili iskrivili svoje glasove. Većina nas je svjesna toga da će, kada gledamo glazbeni video, vrlo vjerojatno biti elemenata koji nisu baš stvarni.

Ovdje vidimo umjetnicu koja nije samo u potpunosti računalno generirana – njezin je glas u potpunosti njezin i nije ga sinkronizirao čovjek.

Noonoouri je jedna od 35 virtualnih influencera koji su dobili 'plave kvačice' na svom računu na Instagramu. Zanimljivo je to da se u svijetu virtualne slavne osobe i influenceri sve više prihvaćaju – posebno kod mlađih generacija – kao svakodnevni dio digitalnog krajolika.

Istraživanje je pokazalo da ovi likovi, u prosjeku, pomažu brendovima u postizanju viših stopa angažmana u usporedbi s kampanjama u kojima se koriste ljudi. Međutim postoje realni strahovi glazbenika da bi im pojava virtualnih umjetnika i izvođača mogla otežati zarađivanje za život.

U Ujedinjenom Kraljevstvu udruženje glazbenika lobiralo je kod parlamenta za izradu zakona koji štite autorska prava glazbenika. Oni traže pravo da budu plaćeni kada se njihov rad koristi za obuku algoritama umjetne inteligencije, kao i pravo da se uopće spriječi njegovo korištenje.

Ono što je sigurno jest da fenomen 'virtualnog influencera' vjerojatno neće nestati u skorije vrijeme. Cijela jedna generacija koja nije poznavala svijet prije interneta sada ulazi u odraslu dob. Za njih su granice između online i fizičkog svijeta daleko manje jasne nego za bilo koga rođenog prije prijelaza stoljeća.

Noonoouri je možda pronašla svoj glas, ali stvarno zanimljiv bit će dan u kojem pronađe svoju osobnost. Čini se neizbježnim to da će jednog dana moći donositi odluke – o svom aktivizmu ili samo o svom glazbenom stilu – neovisno o svom kreatoru ili diskografskoj kući.

U međuvremenu, vrlo vjerojatno možemo očekivati ​​mnogo više takvih primjera kako generacija Z jasno pokazuje da rado prihvaća savjete o modi i životnom stilu od umjetne inteligencije, kao i od bilo kojeg ljudskog utjecaja.