Što inače posve običan video zapis mora imati kako bi se pretvorio u viralnu internetsku senzaciju?
Bilo je dovoljno desetak dana da video s prosvjedom radnika Niša ostvari preko milijun gledanja na Youtubeu, čime je postao možda i najgledaniji video nekog prosvjeda u regiji.
Video počinje u trenutku kada predstavnik radnika čita zadnju rečenicu proglasa s papira, a trenutak zbog kojeg je ovaj video postao nevjerojatni hit je kada predstavniku radnika s leđa prilazi jedan muškarac, zagleda se u papir i pita: 'A gde je pečat? Bez pečata ne valja.'
I tako je video iz Niša postao jedan od onih viralnih videa koje pogledaju milijuni ljudi zbog jednog trenutka bez kojeg taj video ne bi privukao nikakvu pažnju.
Prethodni je tjedan obilježio još jedan viralni hit, a to je fotografija s inauguracije Baracka Obame na kojoj Bill Clinton proviruje preko nečije glave ne bi li dobio bolji pogled na pjevačicu Kelly Clarkson. Obzirom na njegovu nestašnu prošlost u Bijeloj kući, Clintonovo mjerkanje popularne pjevačice istog je dana postalo online hit.
Iako su viralna videa bila popularna i prije Youtubea i društvenih mreža, oni su svakako pomogli da se takvi uraci još brže prošire cyberspaceom.
Viralnim se naziva onaj video koji postane popularan i o kojem se govori zahvaljujući korisnicima koji ga dijele, šalju dalje i preporučuju svojim prijateljima u tolikoj mjeri da se nakon nekog vremena počinje širiti poput zaraze.
Ti video zapisi nisu popularni zato što su savršeno snimljeni ili tehnološki napredni, već zato što imaju neku priču ili trenutak koji je zabavan, smiješan, aktualan, emotivan ili izaziva bilo kakvu drugu reakciju.
Viralni video postaje hit sasvim slučajno, a upravo je prosvjed iz Niša odličan primjer za to. Naime, glavni razlog zbog kojeg je taj video nastao je nezadovoljstvo radnika. Sasvim slučajno se pojavio nekakav lik u nekom svom 'filmu' i postavio pitanje koje bi u nekoj drugoj situaciji možda i bilo logično, ali u ovoj je zasjenio sve što je bilo logično i postao jedan od najgledanijih videa iz Srbije u posljednje vrijeme.
Koliko je fenomen viralnih videa moćan, govori i to što je muškarac koji je na snimci tražio pečat počeo naplaćivati intervjue od medija koji su ga zvali za izjave.
Viralni video je jedan od najraširenijih fenomena pop kulture koji ima veze s internetom, a sigurno se svi sjećaju nekih od najpopularnijih viralnih hitova, poput dva brata koji su postali popularni s videom 'Charlie bit my finger' koji je do danas pogledan skoro deset milijuna puta.
Zatim 'Chocolate Rain', kojem još malo nedostaje da dođe do sto milijuna klikova.
Ili 'I Got Crush on Obama', koji spada među deset najpopularnijih viralnih hitova posljednjeg desetljeća.
Svi oni postali su hitovi nakon što su se na njih nakačili milijuni, a tajna njihovog uspjeha je što imaju 'ono nešto' što privlači mase. 'Charlie bit my finger' vjerojatno nikada ne bi postao toliko gledan da se mlađi brat, Charlie, nije zainatio i samoinicijativno do bola zagrizao bratov prst.
'Chocolate Rain' ima totalno blesav trenutak u kojem se dečko koji pjeva pjesmu odmiče od mikrofona da bi uzeo zrak. Opet je, naravno, riječ o trenutku i taj bi se video sam po sebi, odnosno samo zbog pjevanja izgubio među milijunima sličnih videa koji se mogu naći na internetu.
Uostalom, zvuči li vam poznato 'Kakvu posluku porati?' Da, to je poštapalica koju ćete često čuti, ali ono što možda ne znate je da je izvučena iz još jednog domaćeg viralnog videa s preko dva milijuna klikova. Izjava jedne osobe tako je postala uzrečica koja se koristi u gotovo jednakoj mjeri kao i prava uzrečica 'Koju poruku poslati?'
U svakom slučaju, sad imate bar neku ideju što vam treba za milijune klikova na vaš video. Bez obzira pjevate li, plešete, igrate se s kućnim ljubimcem, šećete gradom ili što već radite, jedino je važno da izazovete emociju - smijeh, suze, šok, iznenađenje ili nešto slično.
Ako vam još uvijek nedostaje ideja kako postati dio ovog fenomena, internet je pun sajtova s Hall of Fame najpopularnijh viralnih videa ikada. Ne bi vjerovali što je sve postalo hit zahvaljujući dijeljenju i preporukama.