Istraživanje BBC-ja pokazalo je kako lajkovi fanova za većinu kompanija ne opravdavaju uloženi novac
Zanimljivo istraživanje BBC-ja pokazalo je kako kompanije zapravo gube jako velik novac na skupljanje lajkova na Facebooku. Naime, BBC je proveo istraživanje nakon što je svoju analizu poslao jedan marketinški stručnjak, koji je iznio niz argumenata koji potvrđuju navode kako lajkovi većine kompanija ne opravdavaju uloženi novac.
Naime, kako ističe BBC, većina od nekoliko stotina tisuća lajkova pojedinih kompanija dolaze s lažnih profila ili ljudi koje njihovi proizvodi i usluge uopće ne zanimaju. Osim toga, mnogi koji su postali fanovi nekih brendova imaju lažne osobne podatke na svojim profilima, koji su često ključni kada se određuje ciljana publika kojima se prikazuju oglasi kompanija. Još gora stvar su lažni profili koje stvaraju kompjutorski programi koji na taj način šire viruse i spamove.
Iako je glasnogovornik Facebooka odgovorio novinarima BBC-a da nemaju dokaze kako dosta lajkova dolazi s lažnih profila, prema brojnim pokazateljima čini se da ja ova priča točna. Početkom godine Facebook je sam objavio da je šest posto profila na njihovoj društvenoj mreži lažno, što znači oko 54 milijuna profila.
'Znamo da je veliki dio tih profila napravljen preko kompjutorskih programa koje vodi samo jedna osoba, koja na taj način otvara na tisuće profila i dijeli lajkove na što je moguće više stranica kako bi se stvorile velike, ali lažne grupe', kazao je za BBC Graham Cluley, stručnjak za internetsku sigurnost.
Slično je BBC-jevim novinarima rekao i Michael Tinmouth, marketinški stručnjak za online medije. Tinmouth je vodio marketinške kampanje na Facebooku za mnoge manje kompanije, uključujući i one za neke luksuzne brendove.
'U početku su moji klijenti bili oduševljeni rezultatima, ali nakon nekog vremena su postali zabrinuti kad su vidjeli tko gleda njihove oglase. Iako su kao ciljnu skupinu za oglase stavili korisnike iz cijelog svijeta, većina lajkova bila je iz Egipta ili s Filipina. Uglavnom su to bili korisnici u dobi od 13 do 17 godina, imena profila su bila jako sumnjiva, a kada samo ih detaljnije istražili ispostavilo se da je većina tih korisnika 'lajkala' i po pet tisuća stranica', istaknuo je Tinmouth, a direktor jedne britanske kompanije koji nije želio biti imenovan dodao je kako im ulaganje ni u jedan način oglašavanja na Facebooku nije donio nikakve vidljive rezultate.
Međutim, unatoč primjerima koji ukazuju na veliki problem i prilične nejasnoće oko isplativosti oglašavanja i 'lajkanja' na Facebooku, teško da će Mark Zuckerberg i njegov tim priznati neke propuste. Naime, najveći dio prihoda Facebooka dolazi upravo od oglašavanja i malo je vjerojatno da će svoju 'zlatnu koku' tek tako otpisati i priznati da je oglašavanje na toj društvenoj mreži daleko od one isplativosti o kojoj se stalno govori.