Facebook, jedna od najvećih društvenih mreža na planeti uskoro slavi rođendan, no njezin ugled nastavlja ići prema dolje. Evo što je sve u komentaru za New York Times napisao njezin predsjednik Mark Zuckerberg
Prema riječima glavnog čovjeka Facebooka, njegov prvotni plan uopće nije bio napraviti globalnu kompaniju, no mjesec dana prije Facebookovog rođendana, Mark Zuckerberg se našao u obrambenoj poziciji - opravadavajući poslovnu politiku svoje ozloglašene kompanije.
U komentaru objavljenom u Wall Street Journalu Zuckerberg je odlučio svima objasniti nekolko 'činjenica o Facebooku', poglavito one usko vezane uz politiku reklamiranja i zaštiti privatnih podataka.
Kako Facebook zapravo radi?
U svojev uigranom tonu izvršnog direktora, objasnio je 'način na koji kompanija funkcionira', što znači reklamama za koje tvrdi da čine Facebook operativnim.
'Ako smo posvećeni usluzi koju pružamo svima, moramo osigurati da se ona svima isplati, što znači da za financiranje besplatne stranice jednostavno moramo koristiti reklame' napisao je Zuckerberg. Naravno, ono što sve zanima nisu same reklame, već način na koji se one korisnicima nude. Što se personaliziranog marketinga tiče, Zuckerberg je naglasio da korisnici žele da njihove reklame budu njima bitne, dok Facebook nastoji 'razumijeti njihove interese', no na kraju dana - oni imaju nadzor nad načinom na koji se njihove informacije koriste.
ZAŠTITA PRIVATNOSTI
Osam načina kako smanjiti količinu podataka koju Google prikuplja o vama
Reklame i ciljani marketing
'Zavisno o stranicama koje ljudi vole, stvari na koje kliknu i drugim signalima, mi stvaramo reklamne kategorije i onda naplaćujemo klijentima (oglašivačima) kada se reklama njihove kategorije objavi' napisao je. 'Vi imate kontrolu nad informacijama koje koristimo kako bismo vam prikazali reklame i što je najbitnije - uvijek možete blokirati oglašivače.'
Zuckerbergu je jasno da 'složenost' ovakvog modela oglašavanja dovodi do još veće zabrinutosti poput one prodaje li Facebook podatke ili dozvoljava li namjerno kontroverzni sadržaj kako bi povećao korisničku aktivnost. Zuckerberg tvrdi da 'Mi (Facebook) ne prodajemo privatne podatke ljudi, makar mnogi tvrde da to radimo. Što se navlakuša i drugog smeća tiče, ono kratkoročno pomaže u angažmanu, no iskreno - bili bismo glupi da ga prikazujemo namjerno zato jer ga na kraju dana ljudi niti ne žele gledati'.
informacije su zlato
Od kupovine do pokreta mišem: Ovo su svi načini na koje nas Facebook prati
Pametna igra riječima
Ovo je vrlo pažljivo napisana izjava koja dozvoljava Zuckerbergu da prihvati zamjerke korisnika dok ih u istom trenutku oblikuje da pogoduju njemu i njegovoj interpretaciji situacije. Riječ je o vrlo urednom odgovoru koji nastoji ublažiti strahove bez podizanja nekih malo škakljivijih pitanja.
Podsjetimo, Facebook je na glavne stranice tehno portala prošle godine stigao više nego jednom. Od skandala sa Cambridge Analyticom, pa sve do nedavne 'nezgode' uslijed koje su Netflix i Spotify dobili puno više korisničkih informacija nego što su trebali - Facebook mjesec prije petnaestog rođendana prolazi kroz jako teška vremena.