Tehnološki div se, prema nedavnim intervjuima i prezentacijama, okreće novoj strategiji koja bi im, ako uspije, mogla donijeti ogromnu količinu novca. Jedina stvar koju će možda morati žrtvovati je konzola koju razvijaju više od dvadeset godina
Microsoftov voditelj odjela za Xbox konzole, Phil Spencer, u nedavnom je razgovoru za IGN potvrdio kako kompanija sve više naginje distribuciji videoigara na konkurentskim platformama. Biznis konzola se tijekom prošlih nekoliko godina dramatično promijenio, uz divove Sony i Microsoft koji se sve manje koriste riječ 'ekskluziva' u korist sirovom profitu.
Fanovi PlayStationa i Xboxa već se neko vrijeme pribojavaju da njihove omiljene konzole zbog ovih poteza gube na vrijednosti, dok vlasnici brendova zadovoljno trljaju ruke otvaranjem biznisa i pokrivanjem tržišta koje je prije bilo nezamislivo - konkurentskih platformi.
Microsoft se upravo zbog jedinstvene tržišne pozicije nalazi na zanimljivom mjestu. Uz vlasništvo nad Activision Blizzardom, Bethesdom i nekolicinom drugih vrlo poznatih studija, igre koje proizvode automatski su delegirane na PC i Xbox, no zahvaljujući potencijalu igre u oblaku, pretplate na Xbox Game Pass i sve većoj otvorenosti višeplatformskom tržištu, sve se manje koristi riječ 'ekskluziva'.
'Naša predanost korisnicima Xboxa je da će svi dobiti priliku kupiti ili se pretplatiti na igru, a mi ćemo podržati naslov na velikom broju različitih ekrana' rekao je Spencer. 'Vidjet ćete više naših igara na više platformi, a mi to vidimo samo kao korist za franšize koje gradimo.'
Potvrda da više igara dolazi na konkurentske platforme stiže samo nekoliko mjeseci nakon što je Spencer zanijekao da je došlo do promjene u Microsoftovoj strategiji Xbox ekskluziva. 'Odlučili smo da ćemo na drugim konzolama objaviti četiri igre... samo četiri igre. To nije promjena naše temeljne strategije ekskluziviteta', rekao je Spencer u Xbox podcastu ranije ove godine.
Stvari su se, izgleda, malo promijenile.
Microsoft je predstavio kolekciju novih Xbox igara tijekom velikog izložbenog događaja, s Doom: The Dark Ages i Gears of War: E-Day kao 'novim svjetskim premijerama'. Ipak, jedna riječ koju Microsoft nije upotrijebio cijelu noć bila je ekskluziva. Slična priča također obuhvaća nedavno najavljeni Call of Duty: Black Ops 6 koji je najavljen za 25. listopada.
Iskustvo za više igrača u Black Ops 6 dodaje novu značajku 'omnimovement' koja je dizajnirana da omogući igračima veću kontrolu nad svojim kretanjem. Sada možete sprintati, klizati i roniti u bilo kojem smjeru, uz mogućnost rotacije dok ležite na tlu.
Black Ops 6 iskustvo za više igrača koje je razvio Treyarch uključuje 16 novih mapa u startu, s 12 osnovnih 6vs6 mapa i četiri strike mape koje se mogu koristiti u 2vs2 ili 6vs6 modovima igre.
Također smo ranije ove godine prvi put vidjeli Bethesdinu igru Indiana Jones and the Great Circle koja je originalno najavljena za Xbox i PC, no nigdje nije pisalo da jednog dana neće doći na PS5 ili Switch.
Sve ove odluke dio su 'Projekta Latitude', tajnog Microsoftovog plana distribucije igara za konkurentskim platformama, uključujući nedavno objavljenu igru Senua’s Saga: Hellblade II.